Všeobecné obchodní podmínky
S ÚSMĚVEM s.r.o.
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Tento dokument slouží jako všeobecné obchodní podmínky a upravuje právní vztahy mezi Objednatelem a Poskytovatele, které vznikají v rámci poskytování služeb ze strany Poskytovatele.
1.2 Pokud není ve Smlouvě stanoveno jinak, tyto VOP se nevztahují na prodej či poskytnutí online produktů, školení či jiných digitálních služeb, jejichž prodej a poskytnutí se řídí samostatnými obchodními podmínkami.
2. DEFINICE
2.1 Pro účely těchto VOP se zavádí a používají následující definice:
2.1.1 Občanským zákoníkem se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
2.1.2. Objednatelem se rozumí fyzická osoba podnikající či právnická osoba, která uzavřela s Poskytovatelem Smlouvu. Pro vyloučení pochybností platí, že Služby nejsou poskytovány spotřebitelům.
2.1.3. Podmínkami zpracování se rozumí Příloha č. 1 těchto VOP - Podmínky zpracování osobních údajů.
2.1.4. Poskytovatelem se rozumí S ÚSMĚVEM s.r.o., IČO: 040 91 060, se sídlem č.p. 501, 742 73 Veřovice, společnost zapsaná pod sp. zn. C 62327, vedenou u Krajského soudu v Ostravě.
2.1.5. Smlouvou se rozumí smlouva o poskytování Služeb, jež je uzavřena postupem dle čl. 3 VOP.
2.1.6. Službou se rozumí služba Tvorba webu, Správa webu, či jiné služby, jež jsou poskytovány Poskytovatelem na základě Smlouvy Objednateli.
2.1.7. Správou webu se rozumí Služba, jež spočívá v zajištění základního provozu webu Objednatele po technické stránce a jež zahrnuje základní aktualizaci a zabezpečení redakčního systému, zálohování webu v případě využití hostingu Poskytovatele, technická podporu při odstraňování nefunkčností na webu, a to dle specifikace uvedené ve Smlouvě.
2.1.8. Smluvními stranami se rozumí Poskytovatel a Objednatel.
2.1.9. Tvorbou webu se rozumí Služba, jež spočívá ve vytvoření internetových stránek Objednatele na platformě třetí strany dle specifikace uvedené ve Smlouvě.
2.1.10. VOP se rozumí tyto všeobecné obchodní podmínky Poskytovatele.
3. UZAVŘENÍ SMLOUVY
3.1. Služba je poskytována na základě Smlouvy, která je uzavřena mezi Poskytovatelem a Objednatelem, a to prostřednictvím:
3.1.1. e-mailu; či
3.1.2. listinné formy;
a jejíž nedílnou součástí jsou tyto VOP.
3.2. V rámci objednávkového procesu, resp. sjednání Smlouvy, se Smluvní strany dohodnou na poskytované Službě, včetně bližších informací, požadavků na čas a související ustanovení, a to následujícím postupem:
3.2.1. Objednatel zašle Poskytovateli poptávku na Službu, a to e-mailem, prostřednictvím internetových stránek Poskytovatele či jiným vhodným způsobem, přičemž Smluvní strany se mohou dohodnout na uskutečnění konzultace, v rámci které mohou blíže specifikovat parametry Služby;
3.2.2. Poskytovatel vyhotoví nabídku, jež bude obsahovat bližší informace o nabízené Službě, ceně a případně informace o výši zálohy;
3.2.3. Doručením akceptace nabídky Objednatelem Poskytovateli se Smlouva považuje za uzavřenou.
3.3. Pro vyloučení pochybností platí, že:
3.3.1. Poskytovatel není povinen Smlouvu s Objednatelem uzavřít. Smluvní strany zároveň vylučují modifikované přijetí nabídky k uzavření Smlouvy a závaznost a platnost jiných obchodních podmínek než těchto VOP;
3.3.2. Smlouva může být uzavřena i jiným způsobem, než který je uveden v odst. 3.2. těchto VOP;
3.3.3. tyto VOP mohou stanovit dodatečné podmínky pro uzavření Smlouvy.
4. BLIŽŠÍ PODMÍNKY KE SLUŽBĚ TVORBA WEBU
4.1. Smlouva, jejímž předmětem je Tvorba webu, je uzavřena na základě odsouhlasení nabídky po úvodní konzultaci, která bude obsahovat bližší informace o této Službě, včetně přibližného odhadu pracnosti, ceny, přibližného termínu splnění, jakož i další informace, které jsou nezbytné pro poskytnutí této Služby.
4.2. Pro vyloučení pochybností platí, že Smlouva, jejímž předmětem je Tvorba webu, nabývá účinnosti okamžikem uhrazení zálohové faktury vystavené Poskytovatelem, pokud se Smluvní strany nedohodnou jinak.
4.3. Výstup Tvorby webu (dílo) bude Objednateli předáno v dohodnutém termínu.
4.4. Poskytovatel se zavazuje při Tvorbě webu (vytvoření díla) postupovat v souladu se zadáním dle Smlouvy. V případě, že lze zadání vyložit více než jedním způsobem, je Poskytovatel povinen postupovat dle best practice, přičemž Poskytovatel neodpovídá za to, že Objednatel měl odlišnou představu o finálním výstupu v případě, že ji Objednatel nevyjádřil v rámci zadání.
4.5. Poskytovatel je povinen řídit se pokyny Objednatele, které mu budou uděleny v souladu s těmito VOP a Smlouvou. Pro vyloučení pochybností je Poskytovatel oprávněn odmítnout provést takový pokyn Objednatele, pokud by jeho provedení bylo spojeno s nepřiměřenými náklady nebo pokud by změna vyvolaná takovým pokynem měla za následek zvýšení celkové pracnosti a odhadu dohodnutého ve Smlouvě. Smluvní strany se mohou dohodnout o provedení takového pokynu v režimu víceprací.
4.6. Objednatel bere na vědomí, že Poskytovatel v rámci plnění Služby Tvorba webu využívá služeb třetích stran, včetně pluginů, hostingu a platformy pro poskytování webových řešení. Smluvní strany si v rámci Smlouvy ujednají výši nákladů a způsob hrazení nákladů spojených s takovými službami, a to i pro období po ukončení Smlouvy.
4.7. S ohledem na výše uvedené v odst. 4.6. Poskytovatel nenese odpovědnost za případné výpadky či nefunkčnost poskytovaného webu, které jsou způsobeny aktualizacemi či výpadky na úrovni třetích stran, ledaže je předmětem Smlouvy poskytování Služby Správy webu.
5. BLIŽŠÍ PODMÍNKY KE SLUŽBĚ SPRÁVA WEBU
5.1. Konkrétní předmět a rozsah Správy webu bude stanoven ve Smlouvě, přičemž bližší informace o této Službě jsou uvedeny na internetových stránkách Poskytovatele.
5.2. Služba Správy webu nezahrnuje obsahové zásahy do zdrojového kódu stránek, ledaže se Smluvní strany dohodnou jinak.
5.3. Objednatel se zavazuje poskytnout Poskytovateli nezbytné přístupy a součinnost, kterou si v rámci plnění této Služby vyžádá. Pro vyloučení pochybností platí, že poskytovaná Služba se vztahuje na předmětný web v rozsahu a stavu, ve kterém byl web v okamžiku poskytnutí nabídky ze strany Poskytovatele a nezahrnuje správu komponent či zásahů, jež byly bez vědomí a souhlasu Poskytovatele provedeny na předmětném webu po tomto okamžiku.
5.4. V případě, že by aktualizace platformy či jádra, šablony či pluginu vyžadovala zásahy na webu Objednatele, zavazuje se Poskytovatel Objednatele o této skutečnosti informovat a Smluvní strany se zavazují v dobré víře jednat o navýšení ceny.
5.5. Objednatel se zavazuje strpět případnou nedostupnost či zpomalení webu, jež je způsobena v souvislosti s poskytováním Služby Správy webu.
6. OSTATNÍ SLUŽBY
6.1. Smluvní strany se mohou dohodnout i na poskytování jiných služeb, spočívajících zejména v konzultačních, konfiguračních, implementačních, marketingových či jiných službách. V takovém případě si dohodnout věcný rozsah služeb, včetně odměny a jejího způsobu hrazení, a to postupem dle čl. 3 VOP.
7. SPOLEČNÁ USTANOVENÍ K POSKYTOVANÝM SLUŽBÁM
7.1. Objednatel se zavazuje, že poskytne Poskytovateli pro plnění Smlouvy veškerou nezbytnou součinnost, zejména mu poskytne veškeré nezbytné materiály a podklady. Pro vyloučení pochybností platí, že po dobu, po kterou je Objednatel v prodlení s plněním svých povinností, není Poskytovatel v prodlení. Pro vyloučení pochybností tak platí, že termín splnění se v případě prodlení Objednatele prodlužuje o dvojnásobnou dobu jeho prodlení.
7.2. Objednatel prohlašuje, že veškeré podklady jsou právně bezvadné a že jejich zapracováním a využitím v rámci výstupu Služeb nebude zasaženo do práv třetích osob, a to zejména práv k duševnímu vlastnictví, osobnostních práv či do práva na ochranu osobních údajů.
7.3. Objednatel bere na vědomí, že v případě prodlení s úhradou jakékoliv ceny dle těchto VOP, je Poskytovatel oprávněn přerušit poskytování Služeb, a to až do okamžiku, dokud nebude dlužná pohledávka uhrazena. Oprávnění přerušit poskytování Služeb zahrnuje i oprávnění Poskytovatele zamezit přístup Objednatele k výstupům Služby.
8. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
8.1. Práva z vadného plnění se řídí obecnou úpravou Občanského zákoníku.
8.2. V případě, že Služby budou poskytovány vadně, zavazuje se Objednatel vytknout vadu písemně u Poskytovatele, a to do pěti pracovních dní od okamžiku, kdy se vada projevila, nebo kdy vadu Objednatel mohl a měl při běžné pečlivosti zjistit. Poskytovatel se zavazuje odstranit vadu v termínu, který si s Objednatelem dohodnou. V případě Tvorby webu je povinen Objednatel vadu vytknout nejpozději do 10 dní od splnění této Služby.
8.3. Pro vyloučení pochybností platí, že za vadu Služeb se nepovažuje taková vada, která nevznikla zaviněným jednáním či opomenutím Poskytovatele, a také vada, která vznikla v souvislosti s neodborným zásahem do webu Objednatele či souvisejícího programového vybavení Objednatele samotným Objednatelem, či třetí osobou. Za vadu se dále nepovažuje ani skutečnost, že Objednatel měl jinou představu o podobě výstupu Služeb, kterou však nevyjádřil v zadání v rámci Smlouvy, ledaže Poskytovatel nepostupoval v souladu s best practice.
9. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
9.1. Cena za užívání Služeb je stanovena na základě Smlouvy, přičemž pokud není v těchto VOP či Smlouvě uvedeno jinak, je cena stanovena jako násobek hodinové sazby uvedené ve Smlouvě a skutečného počtu hodin stráveného při poskytování Služeb.
9.2. V rámci Služeb Správy webu a ostatních Služeb dle čl. 6 Smlouvy se mohou Smluvní strany dohodnout na paušální platbě za zvolené časové období dle Smlouvy.
9.3. Smluvní strany se mohou dohodnout na expresním poplatku, jež budou poskytnuty v souladu s podmínkami uvedenými v rámci Smlouvy.
9.4. Poskytovatel je oprávněn vystavit Objednateli zálohu, jež je splatná dle podmínek uvedených v zálohové faktuře. Pro vyloučení pochybností platí, že záloha je nevratná, ledaže se Smluvní strany dohodnou jinak.
9.5. Poskytovatel je oprávněn účtovat Objednateli náklady a hotové výdaje, jež byly Smluvními stranami odsouhlaseny či sjednány a jež spočívají zejména v nákladech na licenci k fotografiím z fotobanky či k fontům, platbám za užití platformy, softwarových doplňků či pluginů apod.
9.6. Všechny ceny uvedené ve Smlouvě jsou uvedeny bez DPH, které k nim bude připočteno v zákonné výši.
9.7. Cena určená dle Smlouvy a těchto VOP může být Poskytovatelem přepočtena v závislosti na souhrnném inflačním koeficientu (Průměrná roční míra inflace) stanoveným Českým statistickým úřadem pro uplynulý kalendářní rok. Inflační navýšení ceny dle první věty tohoto odstavce provede Poskytovatel v závislosti na vyhlášení uvedené výše inflace, a to vždy s účinností ode dne 1. 1. příslušného kalendářního roku trvání účinnosti Smlouvy. Poskytovatel je povinen o tomto navýšení ceny informovat Objednatele, a to v souladu s postupem stanoveným v těchto VOP.
10. PLATEBNÍ PODMÍNKY
10.1. Cena a případné náklady dle odst. 9.5. jsou splatné na základě faktury vystavené Poskytovatelem, a to v případě:
10.1.1. Tvorby webu na základě zálohové faktury ve výši sjednané ve Smlouvě a zbytku ceny po předání webu, pokud se Smluvní strany nedohodnou na jiné frekvenci plateb;
10.1.2. Správy webu na základě faktur, jež bude vystavena na začátku či před začátkem příslušného období;
10.1.3. Ostatních služeb na základě faktury, jež bude vystavena po jejich poskytnutí, pokud se Smluvní strany nedohodnou jinak.
10.2. Pokud se na tom Smluvní strany dohodnou ve Smlouvě, bude součástí faktury výkaz, ve kterém Poskytovatel uvede bližší informace o pracnosti předmětné Služby.
10.3. Pokud není ve Smlouvě stanoveno jinak, činí splatnost faktury 14 dní od jejího doručení Objednateli.
10.4. Faktura vystavená dle těchto VOP a Smlouvy musí splňovat náležitosti daňového dokladu. Nesplňuje-li faktura náležitosti daňového dokladu, je Objednatel oprávněn ji nejpozději do 5 pracovních dní od doručení vrátit Poskytovateli s uvedením nedostatků faktury; v takovém případě splatnost ceny dle vadné faktury nenastává. Opravená faktura je splatná po 14 dnech následujících po dni jejího doručení Objednateli.
11. LICENCE
11.1. V případě, že je výstupem plnění Smlouvy dodání díla, které je autorským dílem Poskytovatele dle § 2 Autorského zákona, poskytuje Poskytovatel Objednateli okamžikem úplného uhrazení ceny dle příslušné Smlouvy či Smluv právo užít takové dílo (licenci) v následujícím rozsahu:
11.1.1. licence je poskytnuta jako nevýhradní, pokud se Smluvní strany nedohodnou jinak;
11.1.2. licence je poskytnuta pro neomezený rozsah k veškerým způsobům užití, pro neomezené území a bez omezení množstevního či jiného omezení;
11.1.3. licence je poskytnuta k užití předmětu práv duševního vlastnictví v původní, upravené nebo zpracované podobě;
11.1.4. licence je poskytnuta na dobu trvání majetkových práv k příslušnému dílu;
11.1.5. Objednatel je oprávněn poskytnout podlicenci nebo licenci převést na třetí pouze na základě předchozího písemného souhlasu Poskytovatele;
11.1.6. Objednatel je oprávněn provádět změnu, úpravu, opravu, údržbu, zpracování, spojení s jiným dílem nebo jiné zásahy do díla, které nejsou v rozporu s právním řádem;
11.1.7. Objednatel není povinen licenci využít.
11.2. Pokud některá část předmětu plnění či souvisejícího plnění ze strany Poskytovatele představuje předmět práva duševního vlastnictví třetí osoby (zejména open source, poskytovatel redakčního systému apod.), ke kterému Poskytovateli nenáleží právo výkonu majetkových práv, řídí se užití takových děl licenčními podmínkami jejich poskytovatele či držitele majetkových práv. Pro vyloučení pochybností platí, že Poskytovatel nenese odpovědnost za právní a faktickou bezvadnost takového plnění třetích osob.
12. MLČENLIVOST A ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
12.1. Smluvní strany se zavazují dodržovat závazek mlčenlivosti, jehož obsah je uveden v Příloze č. 1 těchto VOP. Pro vyloučení pochybností platí, že podmínky uvedené v Příloze č. 1 se uplatní i na sdílení informací v rámci jednání o uzavření smlouvy, a také pro případy, kdy předmětem Smlouvy není zpracování osobních údajů.
12.2. V případě, že v rámci Služby bude docházet ke zpracování osobních údajů ze strany Poskytovatele, uplatní se na takové zpracování práva a povinnosti, jež jsou uvedené v Příloze č. 1 těchto VOP – Podmínky zpracování osobních údajů.
13. ODPOVĚDNOST
13.1. Smluvní strany se dohodly, že v případě, že součástí poskytování Služeb je dodání vzorových textů, jež mají právní účinky či konfigurace v oblasti ochrany spotřebitele či osobních údajů, zavazuje se Objednatel zajistit právní kontrolu a bezvadnost těchto výstupů, přičemž Poskytovatel nenese za tyto výstupy odpovědnost.
13.2. Smluvní strany se dohodly, že v maximální možné míře vylučují svoji odpovědnost za újmu, která v souvislosti se Smlouvou vznikne druhé Smluvní straně.
13.3. Ustanovení odst. 13.1. VOP se nevztahuje na případy úmyslně způsobené újmy. V případě, že Poskytovateli vznikne povinnost uhradit případnou újmu Objednateli, omezují Smluvní strany jeho povinnost maximálně do výše přijatého plnění ze strany Poskytovatele od Objednatele za posledních 12 měsíců předcházejících škodné události.
14. SANKCE
14.1. V případě prodlení Objednatele se zaplacením jakékoliv peněžité pohledávky dle této Smlouvy, vzniká Poskytovateli nárok na úhradu smluvní pokuty ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.
15. TRVÁNÍ SMLOUVY
15.1. Smlouva se uzavírá na dobu, která je v ní uvedena, přičemž pokud není tato doba ve Smlouvě výslovně uvedena, uzavírá se Smlouva na dobu neurčitou, pokud tyto VOP nestanoví jinak.
15.2. V případě Smlouvy na Tvorbu webu se Smlouva uzavírá na dobu určitou, a to do okamžiku jejího splnění, pokud není ve Smlouvě stanoveno jinak.
16. PŘEDČASNÉ UKONČENÍ SMLOUVY
16.1. Smlouvu lze ukončit vzájemnou dohodou Smluvní stran.
16.2. Smluvní strany mohou od Smlouvy odstoupit v případě, že druhá Smluvní strana podstatným způsobem porušení své povinnosti dle této Smlouvy. Za podstatné porušení Smlouvy se považují následující případy:
16.2.1. prodlení Objednatele s úhradou jakékoliv platby, které je delší než 30 dnů;
16.2.2. prodlení Objednatele s poskytnutím součinnosti dle této Smlouvy, které je delší než 30 dnů;
16.2.3. opakované prodlení Objednatele s úhradou jakýchkoliv plateb, přičemž za opakované prodlení se považuje, pokud se Objednatel ocitne v prodlení s úhradou ve dvou a více jednotlivých případech;
16.2.4. porušení licenčních ujednání dle čl. 12 VOP Objednatelem.
16.3. V případě, že je Smlouva uzavřena na dobu neurčitou, mohou Smluvní strany ji ukončit písemnou výpovědí zaslanou druhé Smluvní straně, a to s výpovědní dobou 2 měsíců, jež počne běžet prvního dne kalendářního měsíce po měsíci, kdy byla výpověď doručena druhé smluvní straně.
16.4. Objednatel bere na vědomí, že v případě ukončení Smlouvy má povinnost uhradit Poskytovateli poměrnou Služeb, které byly vyhotoveny, předány či poskytnuty ke dni ukončení účinnosti Smlouvy, a to bez ohledu na to, v jaké fázi rozpracovanosti taková Služba je a zda je možné, aby Objednatel takový výstup Služby mohl využít.
17. REFERENCE
17.1. Objednatel poskytuje Poskytovateli svolení k tomu, aby v rámci svých internetových stránek a sociálních sítí využil jméno a logo Objednatele, či název a logo produktu či služby Objednatele, pro přiměřenou propagaci svých Služeb na internetových stránkách, médiích a sociálních sítích.
17.2. Za účelem odst. 17.1 uděluje Objednatel Poskytovateli licenci k užití názvu a loga Objednatele či produktu nebo služby související s poskytovanými Službami, a to bez časového, množstevního či územního omezení.
18. ROZHODNÉ PRÁVO A ŘEŠENÍ SPORŮ
18.1. Práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z této Smlouvy se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a ostatními příslušnými právními předpisy českého právního řádu.
18.2. Smluvní strany si pro případné spory sjednávají místně a věcně příslušný soud České republiky dle sídla Poskytovatele.
19. SALVÁTORSKÁ KLAUZULE
19.1. Pokud vyjde najevo, že některé ustanovení Smlouvy, VOP nebo jiných dokumentů je nebo se stalo neplatným, v rozporu s vůlí Smluvních stran neúčinným nebo neaplikovatelným nebo že taková neplatnost, neúčinnost nebo neaplikovatelnost neodvratně nastane (zejména v důsledku změny příslušných právních předpisů), nemá to vliv na platnost, účinnost nebo aplikovatelnost ostatních ustanovení Smlouvy, VOP či jiné dokumentace.
19.2. Smluvní strany se v uvedených případech v odst. 19.1 VOP zavazují k poskytnutí si vzájemné součinnosti a k učinění příslušných právních jednání za účelem nahrazení neplatného, neúčinného nebo neaplikovatelného ustanovení ustanovením jiným tak, aby byl zachován a naplněn účel Smlouvy, VOP či dotčeného dokumentu.
20. ZMĚNA VOP
20.1. Poskytovatel je oprávněn v přiměřeném rozsahu změnit tyto VOP a související dokumenty následujícím způsobem:
20.1.1. Poskytovatel zašle oznámení o změně VOP či jiných dokumentů prostřednictvím e-mailu zaslaného na adresu Objednatele;
20.1.2. Součástí oznámení o změně bude odkaz na změněný dokument či samotná dokument, včetně uvedení informace o nabytí účinnosti změny, která nesmí být kratší než 30 dní od odeslání oznámení;
20.1.3. Objednatel je oprávněn do nabytí účinnosti změny VOP či jiného dokumentu vypovědět Smlouvu z důvodu nesouhlasu s navrhovanými změnami.
20.2. Poskytovatel je oprávněn změnit tyto VOP a související dokumenty i bez možnosti výpovědi Objednatele v případě, že předmětná změna bude mít zanedbatelný vliv na vzájemná práva a povinnosti, nebo pokud to předvídají tyto VOP, přičemž v takovém případě se zavazuje Poskytovatel Objednatele vhodným způsobem informovat.
21. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
21.1. Tyto VOP a Smlouva představují úplnou dohodu Smluvních stran o předmětu Smlouvy a nahrazují veškerá předešlá ujednání Smluvních stran ústní a písemná.
21.2. Smlouvu je možné měnit pouze písemnou dohodou smluvních stran ve formě číslovaných dodatků Smlouvy, podepsaných za každou Smluvní stranu osobou nebo osobami oprávněnými jednat jménem Smluvních stran.
21.3. Žádná ze smluvních stran není oprávněna postoupit svá práva a povinnosti vyplývající z těchto VOP či Smlouvy třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu druhé Smluvní strany, pokud není ve Smlouvě stanoveno jinak.
21.4. Veškerá práva a povinnosti vyplývající ze Smlouvy přecházejí, pokud to povaha těchto práv a povinností nevylučuje, na právní nástupce Smluvních stran.
21.5. Nedílnou součástí těchto VOP jsou Podmínky zpracování osobních údajů.
21.6. Tyto VOP nabývají účinnosti dne 5. 12. 2024
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Tato Příloha č. 1 - Podmínky zpracování osobních údajů tvoří nedílnou součástí Obchodních podmínek a upravuje právní vztahy v rámci zpracování osobních údajů při plnění Smlouvy.
1.2 Pojmy v této Příloze, které začínají na velké písmeno, mají stejný význam, jako pojmy definované v Obchodních podmínkách, pokud není v této Příloze výslovně stanoveno jinak.
2. DEFINICE
2.1. GDPR se rozumí Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
2.2. Přílohou se rozumí Příloha č. 1 - Podmínky zpracování osobních údajů.
2.3. Správcem se rozumí Objednatel, a to i v případě, kdy je Objednatel sám zpracovatelem osobních údajů a Poskytovatel jeho dalším zpracovatelem ve smyslu čl. 28 odst. 2 GDPR.
2.4. Zpracovatelem se rozumí Poskytovatel, a to i v případě, kdy je Objednatel sám zpracovatelem osobních údajů a Poskytovatel jeho dalším zpracovatelem ve smyslu čl. 28 odst. 2 GDPR.
3. OBECNÉ PARAMETRY ZPRACOVÁNÍ
3.1. Předmětem zpracování na základě uzavřené Smlouvy je zajištění servisních operací zpracování, včetně případného hostingu a uložení osobních údajů.
3.2. Doba trvání zpracování je stanovena na dobu trvání Smlouvy.
3.3. Účelem a povahou zpracování je zajištění fungování stránek Správce, včetně souvisejících činností.
3.4. Mezi typy zpracovávaných osobních údajů patří dle konkrétní Služby následující kategorie osobních údajů: identifikační údaje, adresní údaje, kontaktní údaje, údaje o objednávkách a obchodech, údaje o komunikaci.
3.5. Mezi kategorie subjektů údajů patří následující osoby zákazníci Správce a návštěvníci jeho internetových stránek.
3.6. Pro vyloučení pochybností platí, že Smlouva může obecné parametry rozšířit či zúžit.
4. DOLOŽENÉ POKYNY SPRÁVCE
4.1. Zpracovatel se zavazuje zpracovávat osobní údaje pouze na základě doložitelných pokynů Správce, jež budou Zpracovateli ukládaný postupem uvedeným v tomto článku Přílohy. To platí i pro případné otázky týkající se předávání osobních údajů do třetích zemí či mezinárodním organizacím, pokud tato Příloha nestanoví jinak.
4.2. Správce bude ukládat Zpracovateli doložitelné pokyny následujícím způsobem:
4.2.1. v případě, že Služba spočívá v poskytnutí programového vybavení či infrastruktury jako služby (zejména SaaS a IaaS), jež je Správcem využívána samoobslužně, považuje se za doložitelný pokyn k souvisejícím operacím zpracování, jež spočívají zejména v ukládání osobních údajů a jejich dalším nakládání ze strany Správce, samotné uzavření Smlouvy jako takové;
4.2.2. ostatní pokyny se Správce zavazuje ukládat Zpracovateli prostřednictvím e-mailu, a to postupem uvedeným v Obchodních podmínkách.
4.3. Smluvní strany se dohodly, že Správce je povinen evidovat veškeré doložitelné pokyny, jež byly uděleny postupem dle odst. 4.2.2. Přílohy a vést evidenci takto udělených pokynů.
4.4. Mimo doložitelné pokyny Správce dle odst. 4.2. Přílohy je Zpracovatel oprávněn osobní údaje zpracovávat pouze v případě, kdy mu takové zpracování ukládá zákon České republiky či právo Evropské unie, přičemž o takovém zpracování je povinen Zpracovatel Správce písemně informovat a pokud je to k přihlédnutím k povinnostem Zpracovatele možné, takové zpracování se Správcem projednat. Pro vyloučení pochybností platí, že pokud by zpracování dle tohoto odstavce zahrnovalo předávání do třetí země či mezinárodní organizace, je Zpracovatel povinen Správce vždy před takovým zpracováním informovat.
5. PŘIJETÍ BEZPEČNOSTNÍCH OPATŘENÍ
5.1. Zpracovatel se zavazuje, že bude osobní údaje uchovávat a zpracovávat bezpečně a bude používat veškeré přiměřené bezpečnostní systémy a postupy obvyklé pro zpracování osobních údajů tak, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, k jejich změně, zničení, ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k jakémukoliv jinému zneužití osobních údaj.
5.2. Za účelem dodržení vysoké úrovně zásady důvěrnosti a integrity se Zpracovatel zavazuje implementovat a dodržovat následující technická a organizační opatření:
5.2.1. Zpracovatel zajistí, aby v maximální možné míře byl přenos jakýchkoliv osobních údajů šifrován nebo psuedonymizován, pokud je to vhodné s ohledem na povahu zpracování;
5.2.2. Zpracovatel se zavazuje zajistit, aby k osobním údajům měli přístup pouze oprávněné osoby na základě svého pracovního zařízení, a to prostřednictvím silných hesel;
5.2.3. Zpracovatel se zavazuje zajistit pravidelný monitoring vlastnitních systémů, v rámci kterých budou osobní údaje v souladu se Smlouvou zpracovávány, včetně zajištění bezpečnostních aktualizací;
5.2.4. V případě, že to vyplývá ze Smlouvy, zavazuje se Zpracovatel zajistit pravidelnou zálohu dat, včetně jejich zabezpečení a testování pro zajištění obnovy osobních údajů;
5.2.5. Zpracovatel zavede vhodné technické opatření (např. firewally, antivirový software, IDS/IPS systémy) k ochraně proti kybernetickým útokům a incidentům;
5.2.6. Zpracovatel zajistí, aby všichni zaměstnanci, kteří mají přístup k osobním údajům, byli pravidelně školeni ohledně svých povinností při ochraně osobních údajů a bezpečnostních opatření;
5.2.7. Zpracovatel se zavazuje přijmout další bezpečnostní opatření, pakliže to vyplyne z konkrétních ustanovení Smlouvy.
6. HLÁŠENÍ PORUŠENÍ ZABEZPEČENÍ
6.1. Zpracovatel se zavazuje vyvinout veškeré nezbytné úsilí k tomu, aby odhalil případné porušení důvěrnosti a integrity zpracovávaných osobních údajů, včetně implementace pravidelného testování odolnosti a auditu bezpečnostních opatření.
6.2. Zpracovatel se zavazuje informovat Správce o jakémkoliv porušení zabezpečení, a to i v případě, pokud má pouze podezření. Oznámení o porušení zabezpečení musí obsahovat veškeré informace dle čl. 33 GDPR a dále informace nezbytné k tomu, aby Správce mohl přijmout odpovídající opatření ve vztahu k subjektům údajů či dozorovým orgánům.
6.3. Zpracovatel se zavazuje zaslat předmětné oznámení Správci bez zbytečného odkladu poté, co se o porušení zabezpečení (či jeho riziku) dozví, nejpozději však do 32 hodin od takového zjištění.
6.4. Zpracovatel se zavazuje poskytnout Správci veškerou nezbytnou součinnost k prošetření porušení zabezpečení.
6.5. Mimo výše uvedené se Smluvní strany zavazují navzájem informovat o tom, že proti kterékoliv Smluvní straně bylo zahájeno v souvislosti s plněním Smlouvy jakékoliv řízení, včetně žádosti o poskytnutí součinnosti či poskytnutí vysvětlení, zahájení kontroly nevyjímaje.
7. ZAPOJENÍ DALŠÍCH ZPRACOVATELŮ
7.1. Zpracovatel se zavazuje zapojit do zpracování osobních údajů pouze takového dalšího zpracovatele, který poskytuje vhodné a dostatečné záruky dodržování zásady důvěrnosti a integrity osobních údajů.
7.2. Správce uděluje Zpracovateli obecný a předchozí souhlas k zapojení dalšího zpracovatele, jehož zapojení proběhne následujícím způsobem:
7.2.1. Zpracovatel zašle Správci prostřednictvím e-mailu oznámení o uvažovaném zapojení či změně dalšího zpracovatele;
7.2.2. Správce je oprávněn do 7 dní od obdržení oznámení zaslat Zpracovateli svoje písemné odůvodněné připomínky, přičemž za důvodné připomínky se nepovažuje prostý nesouhlas se zapojením dalšího zpracovatele;
7.2.3. Pokud Správce nezašle Zpracovateli svoje odůvodněné připomínky, popř. uplyne lhůta uvedená v odst. 7.2.2 Přílohy, popřípadě zaslané připomínky nebudou odůvodněné či důvodné, je Zpracovatel oprávněn zapojit dalšího zpracovatele do zpracování.
7.3. V případě, že Zpracovatel zapojí do zpracování dalšího zpracovatele, zaváže ho takovými povinnostmi, které má vůči Správci Zpracovatel.
7.4. Pro vyloučení pochybností platí, že seznam dalších zpracovatelů, jež budou zapojeni při uzavření Smlouvy, bude Správci poskytnut při jejím uzavření a kdykoliv poté na jeho vyžádání.
8. NÁPOMOC PŘI VÝKONU PRÁV SUBJEKTŮ ÚDAJŮ
8.1. Zpracovatel se zavazuje poskytnout součinnost při plnění správcovi povinnosti reagovat na žádosti o výkon práv subjektů údajů v rozsahu, která je stanoven v tomto článku Přílohy.
8.2. Správce je oprávněn požadovat součinnosti při výkonu práv subjektů údajů v rozsahu, který vyplývá z poskytovaných Služeb, přičemž v případě, že výkon práv umožňuje dodaný či poskytnutý software, je Správce oprávněn požadovat součinnost po Zpracovateli pouze v případě, že výkon práv není možný v tomto softwaru provést bez pomoci či jiného zásahu Zpracovatele.
9. NÁPOMOC PŘI ZAJIŠTĚNÍ SOULADU
9.1. Zpracovatel se zavazuje, že Správci při plnění jeho povinností dle čl. 32 až 36 GDPR, poskytne nezbytnou součinnost, a to zejména prostřednictvím poskytování informací, které si Správce vyžádá, a to v rozsahu informací a povahy zpracování, jež má Zpracovatel k dispozici, resp. které provádí. Ustanovení tohoto článku Přílohy se uplatní na poskytnutí nápomoci při posuzování vlivu na ochranu osobních údajů a na součinnost při předchozích konzultacích s dozorovým orgánem.
9.2. Správce se zavazuje zaslat Zpracovateli žádost prostřednictvím e-mailu, v níž uvede rozsah informací či podobu požadované nápomoci.
9.3. Zpracovatel se zavazuje v přiměřené době od doručení žádosti zaslat Správci informaci o tom, do kdy žádost splní.
10. POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ A AUDIT
10.1. Zpracovatel se zavazuje poskytnout Správci nezbytnou součinnost k tomu, aby doložil splnění všech povinností dle GDPR a této Smlouvy, to vše postupem uvedeným v tomto čl. 10 Přílohy..
10.2. Správce je oprávněn vyžadovat od Zpracovatele poskytnutí informací a provedení auditu podle následujících pravidel:
10.2.1. Správce zašle Zpracovateli žádost na e-mail určený dle Smlouvy s uvedením rozsahu informací, které chce objasnit;
10.2.2. Zpracovatel se zavazuje Správci zaslat vyžádané informace a podklady bez zbytečného odkladu, nejpozději do 15 dnů od obdržení žádosti dle odst. 10.2.1 Přílohy;
10.2.3. Správce dle svého rozhodnutí následně zašle Zpracovateli informaci o tom, že požaduje u Zpracovatele provést audit a navrhne termín provedení auditu, který nebude v době kratší, než 15 dnů od doručení této žádosti;
10.2.4. Zpracovatel po obdržení přípisu podle odst. 10.2.3 Přílohy potvrdí Správci termín auditu, popř. navrhne jiný termín, který nebude od navrženého termínu delší než 10 pracovních dní;
10.2.5. Správce provede audit u Zpracovatele v dohodnutém termínu, a to v souladu s 10 Přílohy.
10.3. Správce je oprávněn provést audit vždy jednou za kalendářní rok, popř. pokaždé, když dojde k hrubému porušení povinností stanovených Zpracovateli GDPR nebo touto Přílohou, popř. pokud se na tom Smluvní strany dohodnou.
10.4. V rámci auditu bude správce v místě určeném Zpracovatelem ověřovat, zda Zpracovatel plní řádně své povinnosti dle GDPR a Smlouvy, přičemž Zpracovatel se zavazuje zajistit v daném termínu přítomnost jím pověřené osoby, která bude připravena předkládat Správci nezbytné doklady a informace.
10.5. Správce a Zpracovatel nesou náklady spojené s provedením auditu každý sám.
10.6. Pro vyloučení pochybnosti může Správce pověřit provedením auditu i třetí osobu. Správce se zavazuje zaslat v přiměřeném předstihu kontaktní a identifikační údaje pověřené osoby a zaváže jí mlčenlivostí, jakou je sám vázán.
11. POSTUP PŘI UKONČENÍ ZPRACOVÁNÍ
11.1. Zpracovatel bude zpracovávat osobní údaje podle této Smlouvy po dobu trvání Smlouvy o poskytování služeb, přičemž v případě ukončení Smlouvy se Zpracovatel zavazuje předat či zajistit výmaz osobních údajů, a to následujícím způsobem:
11.1.1. v případě, že to umožňuje dodaný či poskytovaný Software, vytvoří si kopii osobních údajů a vymaže stávající kopie sám Správce, a to nejpozději ke dni ukončení Smlouvy;
11.1.2. v případě, že dodaný či poskytovaný software postup dle předchozího pododstavce neumožňuje, zašle Správce Zpracovateli nejpozději do 15 dní pokyn k tomu, zda požaduje pouze výmaz kopií osobních údajů, nebo požaduje vedle výmazu i předání kopií.
11.2. V případě, že povaha osobních údajů či jejich zpracování neumožňuje jejich výmaz z důvodu existence právní povinnosti, zavazuje se Zpracovatel na tuto skutečnost Správce upozornit, přičemž Smluvní strany se zavazují v dobré víře jednat o opatřeních, jimiž zajistí splnění účelu této Smlouvy a požadavků GDPR. Pro vyloučení pochybností platí, že Zpracovatel je oprávněn provést výmaz prostřednictvím anonymizace údajů pouze v případě, že k tomu od Správce získá předchozí písemný souhlas.
12. MLČENLIVOST
12.1. Smluvní strany prohlašují, že všechny údaje, informace a skutečnosti související se Smlouvou, Obchodními podmínkami a Přílohou (včetně zpracování osobních údajů) a jejich plněním, včetně obsahu Smlouvy (s výjimkou informací, které jsou nebo se stanou veřejně známými jinak než porušením této Smlouvy a informací, které příslušná strana měla ve svém držení již před jejich obdržením od druhé smluvní strany), jsou důvěrnými informacemi („Důvěrné informace“). Strany se zavazují, že Důvěrné informace neposkytnou třetí straně a nepoužijí je k jinému účelu než pro plnění této Smlouvy, s výjimkou:
12.1.1. svých poradců vázaných povinností mlčenlivosti ve stejném rozsahu jako Strany, nebo
12.1.2. příslušných státních a jiných správních úřadů a soudů, pokud jsou strany povinny podle obecně závazných předpisů jim tyto informace poskytnout, nebo
12.1.3. informací, které jsou nebo se stanou veřejně dostupnými jinak než porušením této Smlouvy.
12.2. Zpracovatel se zavazuje k povinnosti mlčenlivosti v rozsahu tohoto článku Smlouvy zavázat své zaměstnance a jiné spolupracovníky ve smluvním vztahu se Zpracovatelem, kteří vykonávají činnosti související s touto Smlouvou a jejím plněním a poskytováním služeb na základě této Smlouvy.
12.3. Povinnost mlčenlivosti podle této Smlouvy trvá i po zániku Smlouvy. Strany nejsou oprávněny po skončení Smlouvy Důvěrné informace ve smyslu této Smlouvy jakýmkoliv způsobem rozšiřovat či využít či umožnit jejich šíření či využití.
13. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
13.1. Ostatní otázky neupravené v této Příloze se řídí Obchodními podmínkami nebo Smlouvou.