fbpx

4 největší trable s webem, které podnikatelé řeší

4 největší trable s webem, které podnikatelé řeší

„Konečně mám web, který mne reprezentuje.“

V tomto článku a videu vám povím příběh Elišky Podlešákové, příběh který je podobný spoustě dalším podnikatelům a jejich webům.

Eliška vyučuje cizí jazyky a vytvářela si své webové stránky sama. Ale trápilo ji, že neumí vytvořit  přitažlivý design, aby ji stránky profesionálně prezentovaly. Navíc ji také vadilo pomalé načítání webu a hlavně to, že ji nikdo nemohl najít. Jelikož není grafik a ani programátor, tak si stránky neuměla příliš upravovat a neznala souvislosti. Když potřebovala poradit, tak se neměla na koho obrátit.

Možná i vás trápí některá z těchto věcí u svých internetových stránek. Proto vám nyní ukážu řešení k těmto 4 zmíněným oblastem na příkladu webu Elišky. Pomůže to i vám zkontrolovat si své webové stránky a odhalit chyby.

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Vzhled webu, který vás kvalitně prezentuje

Nejprve se podívejme na vzhled a kvalitu prezentace.


Toto je původní web Elišky a hned na první pohled si můžete všimnout, že celkově ten design není to pravé ořechové. Nejenže se překrývá s texty, tím pádem se špatně čtou, ale obsah je tím nejdůležitějším na webu. Účel designu je ten, že má pouze obsah doplňovat, aby se návštěvník dozvěděl, to co potřebuje.

Navíc jsou zde vlajky na výběr jazyků. Nejspíše předpokládáte stejně jako já, že kliknete na ten, který se chcete naučit, ale zde to funguje jako přepnutí jazykové verze webu. Je potřeba umisťovat prvky na webu tam, kde je lidé čekají, tedy logo vlevo nahoře a vlaječky na přepnutí jazykové verze nejčastěji vpravo nahoře.

Když dále projíždím webem, tak ten design mě spíše ruší a neplyne s obsahem. Je zde totiž moc výrazných prvků v červené barvě. Ono vždy tmavá nebo výrazná barva přitahuje oči. Tady musím očima lítat hodně po stránce. Navíc mě na webu ruší menu, které nejde přečíst, když sjíždím na stránce níže.


Je zde více fontů písma a ještě se velmi často mění jejich velikost. Také jsou zde dlouhé odstavce a člověk pak nemá chuť se pustit do čtení a neví ani, kde začít, když je tady více sloupců.

Další věcí, která na většině webů chybí, ale zde naopak je jich až moc, jsou tlačítka nebo-li výzvy k akci, kam dále má návštěvník pokračovat. Tlačítka zde ale nejsou výrazná, takže nepřitáhnou vaši pozornost.  

Eliška zároveň zmiňovala, že stránky se pomalu načítají. Např.: Na stránce O nás se nejprve načte skoro prázdná stránka, že člověk by odešel. Teprve až po chvíli se objeví hlavní obsah stránky a to by se dít určitě nemělo.

A ještě poslední věc. Když jsem se podíval na zobrazení na mobilu, které je dnes tak velmi důležité, protože většina lidí dnes kouká na stránky právě přes mobil. Tak na mobilu je web rozhozený a stránka uniká mimo obsah.


Ukažme si tedy nový web a jak jsme tyto chyby odstranili


Tady design doplňuje obsah webu, takže nijak výrazně nevyčnívá, ale vede nás po stránce. Hned na první pohled podle nadpisu vím, co Eliška dělá. Když jedu na stránce níže, tak jsou zde zvýrazněné prvky, kterých si mám všimnout. Taky zde jsou i šipky, co bych neměl za žádnou cenu přehlédnout.

Jazykové verze webu jsme dali pryč, protože většina klientů jsou češi, kteří se chtějí učit cizí jazyk. Vlaječky jsme zde nechali, ale ve smyslu, které jazyky se můžou od Elišky naučit.

Je zde zvolen jeden výraznější font písma pro nadpisystřídají se 3 velikosti zvlášť pro nadpisy, podnadpisy a texty. Samotný text je pak rozdělen do menších odstavců a nikde na stránce není text přes celou šířku, protože by se špatně četl.

Tlačítka jsou vždy zvýrazněny, aby byly na první pohled vidět. Důležitější tlačítka jsou zde ještě výraznější barvou, abychom nasměrovali návštěvníka k cíli dané stránky. Na každé stránce dole je pak formulář na získání lekce zdarma.

Když stránky proklikáváte, tak se načítají svižně a nemusíte čekat. To platí i pro mobilní verzi webu, kde stránka je v pořádku a dobře se prochází a čte. 

To bychom měli tedy vzhled. Něco jsou drobnosti, které ale nakonec ovlivňují konečný dojem. Pokud chcete na internetu vypadat jako profesionál, tak se potřebujete také tak prezentovat.

Úpravy webu, které zvládnete sami

Další věcí, kterou Eliška řešila, tak byly úpravy webu. Pokud člověk není grafik a programátor, tak ne vždy rozumí všem pojmům spojených s webem. Jestliže si navíc tvoří web od základu sám, tak nad tím stráví desítky hodin času než zjistí, kde se co upravuje a jak.

My tvoříme weby v nejpoužívanějších redakčních systémech na světě. Redakční systém znamená, že nepotřebujete být prográmátor, abyste si web mohli upravovat. Ale máte k němu své přihlašovací údaje, díky kterým web jednoduše editujete.

Tím pádem, po dokončení webu, od nás Eliška dostala své přihlašovací údaje na web a snadno si otevře editaci stránky a může jsi například přepsat texty, vložit obrázek nebo změnit rozmístění.


Dostala taky od nás video návody, jak svůj web upravovat. Systém je navíc v češtině, takže se člověk nemusí bát, že nebude rozumět. A díky tomu, že pracujeme v rozšířených systémech, tak najde spoustu návodů i na YouTube.

Nová návštěvnost webu

Třetí věcí, kterou Eliška řešila bylo to, že ji na internetu nemůže nikdo najít.

Prvním našim doporučením bylo změnit adresu webu. Původní web totiž byl na adrese skypelanguageteaching.com, což není úplně ideální název, pokud máte většinu česky mluvících klientů, kteří se chtějí naučit cizí jazyk. S vyslovením i napsáním takového názvu budou mít problém. Proto nový web jsme udělali na adrese jazykyselis.cz.

U starého webu zároveň u adresy svítilo nevzhledné oznámení „Nezabezpečeno”.


Což nemají rády vyhledávače a na návštěvníky webu to nepůsobí zrovna důvěryhodně. Takže u nového webu samozřejmě nesmí chybět tzv. zabezpečený protokol HTTPS.


Také při sdílení svého webu na Facebooku se náhled webu špatně zobrazoval. Novému webu jsme udělali přitažlivější náhledový obrázek, aby při sdílení internetových stránek na sociálních sítí na něj více lidí kliklo.

Mapa webu nebyla napojena do vyhledávače Google, takže se do vyhledávání např. nové nebo aktualizované stránky rychle nedostávaly. Tohle jsme napravili a web na Google vyhledávač napojili.

Eliška od nás po spuštění webu dostala řadu doporučení, jak efektivně přivádět lidi na svůj web, jak získat návštěvnost. Využila např. sdílení svého webu na svém Facebooku, kde má své fanoušky a taky se chtěla ještě více zviditelnit ve vyhledávačích, takže využila služeb SEO specialisty, který ji pomohl web ještě více optimalizovat.

Webmaster – parťák pro váš web

A tou poslední věcí co Eliška řešila bylo to, že když si tvoří web sama a neví si rady, tak nemá možnost se na někoho obrátit, kdo by ji pomohl a poradil. Stráví další hodiny hledání různých řešení, které nakonec ji nemusí ani fungovat. Přitom ten čas strávený na webu a hledání možností by mohla věnovat svým klientům, podnikání a oblasti, která ji baví.

Často se taky stává, že si člověk najme na web nějakou agenturu, která mu internetové stránky vytvoří. Ale pak člověku nedá přístup do webu nebo to je tak složité na úpravy, že vše musí dělat agentura, která si za to řekne slušné sumy. Drží tak klienta v okovech.

U nás to funguje jinak. My jsme tým webmasterů a každý klient u nás získá svého osobního webmastera, který mu je k dispozici. Webmaster je člověk, který je z části grafik, technik a hlavně se vyzná v tom, co je u webu potřeba a kde hledat řešení. Je to prostě skvělý parťák pro web.

Eliška tedy nejdříve vyplnila svou představu o webu, na základě které se s ní spojil webmaster. Dali si konzultaci, kde doplnili detaily a řekli si podrobnosti tvorby nového webu. To se Elišce líbilo, takže si plácli a udělali objednávku.

Zároveň webmaster Elišce poslal pracovní sešity, aby se ji jednoduše tvořily materiály pro nový web. Taky připojil odkaz, přes který všechny podklady na web může snadno posílat a nahrávat je tam.


Začalo se na webu pracovat. Nejdříve jsme vytvořili náhled na úvodní stránku webu, kde se vyladily detaily vzhledu. Následně se pokračovalo s dalšími stránkami.

Co se týká času vytvoření takového prezentačního webu, tak záleží především na rychlosti dodání podkladů k webu, bez kterých to bohužel nejde. Webmaster web vytvoří například do 3 týdnů, pokud má k dispozici potřebné materiály.

Jakmile je web hotov, tak se spouští na adrese, tam kde má běžet. Zároveň se udělají všechny technické nastavení, ať už se jedná o nastavení měření webu nebo napojení na vyhledávače. A samozřejmě předání přístupových údajů pro editaci webu jeho majiteli společně s návodem, jak si web upravovat.

A tím to pro webmastera nekončí. Rád spolupracuje s klienty dále, stará se o technické fungování webu, jeho zabezpečení a jeho správu. Samozřejmě je dále k dispozici, když je něco potřeba a klient si neví rady, tak se na něj může kdykoliv obrátit.

I vy můžete získat svého osobního webmastera zde >>

No a poslechněte si, co o výsledku říká sama Eliška:


„Pokud si chcete nechat udělat své webové stránky, tak já mám za sebou úžasnou zkušenost s webmastery z Webu s úsměvem. Jsem naprosto nadšená, protože web vypadá nádherně, svěže, má krásný design, konečně mne lidi najdou na internetu, čož u mého předchozího webu ani nehrozilo.

Mimochodem ten předchozí web jsem si vytvářela sama a ten rozdíl při porovnání starého a nového webu je ohromný. Mám skvělé ohlasy na nový web, protože se dá na něm vše krásně najít. Design je moderní a jednoduše se návštěvník dozví a najde informace. A je to super :)

Přes nový web přišli noví zákazníci a nyní už mám v podstatě zaplněnou kapacitu, že už ani nemůžu brát nové klienty. Myslím si, že je to velká zásluha právě Webu s úsměvem, kteří mi vytvořili atraktivní web, který je pro klienty přehledný a díky kterému mne snadno najdou a kde najdou všechny ty nejdůležitější informace a pak mne klienti mohou kontaktovat. Moc děkuji.

Pokud uvažujete o novém webu, tak doporučuji Web s úsměvem. Je s nimi naprosto skvělá komunikace. Kdykoliv se vyskytne nějaký problém na webu nebo když potřebuji pomoct ať už s webem nebo dalšími marketingovými službami, tak se vždy na ně můžu obrátit

I vy můžete mít svůj web s úsměvem:

Daniel Križák
Jsem webmaster a markeťák S ÚSMĚVEM :)
Tvorba internetových stránek mne fascinuje od chvíle, kdy jsem na internet nahrál svůj první web. Každý web je pro mne umělecké dílo, které může vidět celý svět. Daleko důležitější však je, jaký přinese užitek. Nesmírně mne na tom baví hledání jednoduchých řešení a možností propojení podnikání a online světa internetu.
Proto s týmem skvělých webmasterů vytváříme osobní, podnikatelské a firemní webové stránky s jednoduchou editací. Takové, které kvalitně prezentují služby, projekty a produkty všeho druhu.
Navíc jsem nadšený do online vzdělávání. Rád předávám své zkušenosti na blogu, videích a návodech nebo seminářích.

21 nejčastějších chyb na webu, kvůli kterým působíte neprofesionálně

Objevte nejčastější chyby na webech, které vám zbytečně ubírají na profesionalitě. V PDF ebooku se také dozvíte možnosti a řešení, jak chyby na svém webu napravit.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad.

  • Hodnocení našich služeb
  • OBJEVTE 3 KROKY K

    WEBU, KTERÝ VÁS BUDE KVALITNĚ PREZENTOVAT