Co je A/B testování?
A/B testování je marketingová metoda, díky které zjistíte, jaký obsah na vaše zákazníky více funguje. Zkusíte dvě varianty: A a B. A po nějakém čase porovnáte výsledky.
Příklad A/B testování
Chcete otestovat, jaký předmět e-mailu bude mít vyšší otevíratelnost. Skupině A pošlete e-mail s předmětem A, skupině B s předmětem B. V e-mailingovém nástroji pak uvidíte, kterou z verzí si otevřelo víc čtenářů. Stejný nebo podobný předmět pak využijete v kampani.
Nebo u webových stránek připravíte tak jako my dvě verze stránek a testujete, ze které se lidé víckrát prokliknou na poptávkový formulář. My jsme to např. udělali na stránce s ceníkem našich služeb a dopadlo to takto:
Jak A/B testování funguje?
Vyberete jednu věc, kterou chcete otestovat. Publikum si rozdělíte na dvě skupiny a připravíte dvě verze obsahu (A a B). Podle výsledků pak po určitém čase vyhodnotíte, která verze má na vaše publikum vyšší účinek.
S touto metodou můžete testovat skoro všechno – od textu a obrázku reklamy na sociálních sítích přes barvy tlačítka v newsletteru až po design landing page.
Úspěšnost změříte pomocí počtu kliknutí, konverzí, času stráveného na stránce apod.
Výhodou A/B testování je, že se rozhodujete na základě konkrétních dat a preferencí svého publika.
ℹ️ Tip z praxe: Testujte vždycky jenom jednu věc. Kdybyste jich testovali více najednou, nebudete vědět, která měla na výsledek vliv.