VÍTE TO?

Analýza klíčových slov – co je a jak na ni?

Analýza klíčových slov je základ pro každý úspěšný web. Díky ní zjistíte, jaká klíčová slova vaši zákazníci hledají na Googlu nebo Seznamu. Pak je chytře použijete na svém webu a zákazníci vás díky tomu najdou. Bez analýzy klíčových slov na ně ve vyhledávačích vyskočí vaše konkurence, a vy tak zbytečně přijdete o zákazníky.

Analýza je nezbytná pro SEO, tedy optimalizaci vašeho webu pro vyhledávače.

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Co je to klíčové slovo?

Klíčové slovo (anglicky keyword) je sousloví, na které chcete optimalizovat svůj web, protože ho vaši zákazníci často zadávají do Googlu nebo Seznamu. Vaším cílem je dostat se s tímto klíčovým slovem na přední příčky výsledků vyhledávání. Třeba „pánský zimní kabát“ nebo „jak uvařit hrachovou polévku“. Klíčovými slovy říkáte vyhledávačům, o čem váš web je a na jaké dotazy by ho měl zobrazovat. 

Proč potřebujete analýzu klíčových slov?

  • Budete vědět, jak upravit svůj web tak, aby se ve výsledcích vyhledávání objevil co nejvíc nahoře. Díky tomu na váš web klikne více lidí a vy získáte větší návštěvnost.
  • Zjistíte, jaký obsah vám na webu chybí. Možná lidé vyhledávají úplně jiná klíčová slova, než jste si mysleli.
  • Budete mít skvělé podklady pro PPC reklamy ve vyhledávačích.
  • Dozvíte se, u kterých klíčových slov je příliš vysoká konkurence, a u kterých máte naopak šanci. Pokud jste nový web s elektronikou, nesnažte se soutěžit s obrovskými e-shopy například na klíčové slovo „televize“. Bude pro vás snazší dostat se ve výsledcích vyhledávání nahoru třeba na frázi „jak vybrat správnou úhlopříčku televize“.

Jak se analýza tvoří?

Analýzu klíčových slov dělají profesionálové v několika krocích:

  • 1
    Sběr dat
    Pomocí nástrojů, jako je třeba Collabim, Marketing Miner nebo Ahrefs, vydolují všechna dostupná data a relevantní klíčová slova.
  • 2
    Analýza konkurence
    Zhodnotí klíčová slova, která používá vaše konkurence. Pomůže vám to pochopit, jak svůj obsah odlišit.
  • 3
    Hodnocení klíčových slov
    U každého klíčového slova je potřeba zhodnotit, jak je pro váš web relevantní a kolik lidí ho hledá. Nejlepší je zaměřit se na slova s vysokou hledaností, která ale nemají velkou konkurenci.
  • 4
    Doporučení
    Ke každé analýze klíčových slov by vám měl SEO specialista také předat doporučení, jak s klíčovými slovy naložit. Na základě analýzy může připravit třeba meta data pro všechny stránky na webu nebo podklady pro strategii vašeho blogu a zadání k jednotlivým článkům.

Můžete si analýzu klíčových slov udělat sami?

Zkušenosti specialisty a profesionální nástroje nenahradíte, ale jednoduchou analýzu si udělat zvládnete. Zkuste třeba tyto nástroje:

Keywordtool.io

V neplacené verzi vám k vašemu klíčovému slovu nabídne spoustu dalších návrhů a konkrétních hledaných frází. Nezapomeňte na začátku vybrat, že má klíčová slova hledat jen v oblasti České republiky (popřípadě jinde, pokud se už chystáte expandovat). 

Google Trends

Tento nástroj vám ukáže trendy v hledanosti. Nedozvíte se sice konkrétní čísla, ale i trendovost vám dost napoví. Zkuste díky němu najít zajímavé dlouhé fráze (tzv. long taily) a podle nich napsat třeba blogový článek.

Našeptávače vyhledávačů

Když do Googlu nebo Seznamu začnete psát dotaz, vyhledávač vám začne automaticky napovídat. Podívejte se, zda vám nenašeptá zajímavé fráze. A když svůj dotaz vyhledáte, Google vám ve výsledcích vždycky ukáže „související vyhledávání“. Ta vám také pomůžou.

Nechcete se s analýzou klíčových slov trápit sami? Napište nám. A my ji pro vás zpracujeme, abyste se objevovali na prvních příčkách vyhledávačů.

POZOR NA

CHYBY, KVŮLI KTERÝM PŮSOBÍTE NEPROFESIONÁLNĚ