Co je CTA aneb výzva k akci?
Chcete, aby se návštěvník vašeho webu proměnil v zákazníka? Řekněte mu, co má udělat. CTA (zkratka z anglického call to action) znamená v češtině „výzva k akci“. Je to věta, kterou povzbudíte zákazníka, aby udělal přesně to, co od něj potřebujete: nakoupil, zapsal se do newsletteru nebo vás třeba kontaktoval.
Jak CTA vypadá?
Výzva k akci má většinou podobu textu a tlačítka. Může to vypadat třeba takhle:
ℹ️ Příklad
Odebírejte náš newsletter a dostávejte pravidelné tipy, jak vylepšit svůj web.
Co má správné CTA obsahovat?
- Jasný pokyn, co a jak udělat. Řekněte svému zákazníkovi, kam má kliknout, jak nakoupit, kam vám napsat nebo kde se registrovat do newsletteru.
- Důvod, proč to udělat. Dejte mu skvělou motivaci, proč by vás měl poslechnout. Co získá, když si koupí váš produkt? Jakou to pro něj bude mít výhodu, když vám napíše? Co se dozví, pokud bude odebírat váš newsletter?
Ukažme si to na předchozím příkladu:
Odebírejte náš newsletter – Návštěvníkovi webu jasně říkám, co po něm chci.
Dostávejte pravidelné tipy, jak vylepšit svůj web – Dávám mu lákavý důvod, aby se do newsletteru přihlásil.
Tlačítko Chci váš newsletter – Ukazuju, kde se má do newsletteru zapsat.
Výzvu k akci mějte na každé stránce webu
Každou podstránku totiž určitě tvoříte s určitým účelem. Co by měl člověk po jejím dočtení udělat? Co je další logický krok? Kam ho nasměrujete? Třeba:
- Homepage návštěvníka navede stránku na produkty.
- Produktová stránka ho pošle do košíku.
- Košík ho nasměruje k zaplacení.
- Stránka O nás skončí kontaktním formulářem a výzvou, ať vám zákazník napíše.
- V kontaktu ho nasměrujete, ať vás sleduje na sítích.
- V blogovém článku ho vyzvete, ať odebírá váš newsletter, aby mu žádný nový článek neunikl.
Jak s CTA pracovat?
- CTA v podobě tlačítka nejvíc využijete na webu a prodejních stránkách. Ale pomůže vám i v e-mailech. Výzvu k akci obecně připojujte ke každému textu – na blogu i na sítích.
- Tlačítko by mělo být nejvýraznějším prvkem na stránce.
- Používejte jednu CTA na stránku. Nechtějte po lidech několik věcí najednou, nebo neudělají ani jednu. Na prodejní stránce k online kurzu třeba mějte jenom tlačítka, která vedou k prodejnímu formuláři (nesměřujte návštěvníky ještě na kontakt, blog a podobně).
Chcete o CTA vědět víc?
A třeba se naučit, jak si na stránku rovnou přidat kontaktní nebo rezervační formulář? Přečtěte si náš článek 1 drobnost, která rozhodne, jestli vám web přivede potenciální zákazníky.
Vidíte? Taky jsem na konci stránky použil CTA.