Proces tvorby
webu a poskytování služeb
Podrobný přehled, jak probíhá tvorba webu i s odkazy ke konkrétním krokům.
Ikony níže znamenají toto:
Klient
Tvůrce webu
Notifikace
1.
dotazník
Vyplní vstupní dotazník
Vstupní dotazník: https://www.websusmevem.cz/tvorba-webu/dotaznik/
- Dostane informace s přípravou na konzultaci: https://www.websusmevem.cz/tvorba-webu/konzultace/
- A pracovní sešit:
https://www.websusmevem.cz/wp-content/uploads/Muj_novy_profesionalni_web_1_zakladni_udaje_o_webu.pdf
Notifikace pro tvůrce a vytvoří se karta v trello
Mentor přiřadí web tvůrci na nástěnce v Trello. A tvůrci přijde na email upozornění z Trella.
Domluvit si s klientem konzultaci
- Zapsat kontakty na klienta do formuláře (tím si přiřadíme klienta, kdyby nás kontaktoval)
- Ozvat se klientovi a domluvit si konzultaci
Šablona pro tuto zprávu je v SupportBoxu - "KONZULTACE - 1. Email s odpovědí na dotazník" - Jestliže na e-mail neodpoví a nepotvrdí čas, tak mu 2. den zavoláme přes Telfu a domluvíme si konzultaci buď hned nebo na určitý čas.
- Pokud se na poněkolikáte nedovoláme a klient nereaguje zpět emailem v SupportBoxu - "KONZULTACE - 1.2 Nereaguje na e-mail po dotazníku"
2.
Konzultace
Konzultace a zapsaní podrobností
- Vést konzultaci dle check-listu v kartě Trello a odškrtávat si, zároveň to procházet s klientem podle sešitu, který dostal
- Psát si do popisku karty v Trello poznámky k webu, co jsme od klienta zjistili
- Nahoře v popisku karty v Trello vyplnit Doména / MW licence / Emailové schránky (můžeme upřesnit až před spuštěním webu)
- Po konzultaci vyplnit formulář - záznamem o konzultaci
- Zaslat shrnutí konzultace klientovi a odkaz na objednávku webu
Šablona pro tuto zprávu je v SupportBoxu - "KONZULTACE - 2. Objednávka webu" - Přesunout kartu v Trello do dalšího sloupce: "2. Zájemci o web - objednávka"
- Pokud objednávka nepřijde do 4. dne, tak poslat připomínku ze Supportboxu - "KONZULTACE - 2.2 Nereaguje na e-mail s odkazem na OBJEDNÁVKU"
Pokud nereaguje na email, tak po dalších 4. dnech zavolat. - Jestliže karta má již zelený štítek, tedy je zaplacena už před konzultací, tak neposíláme e-mail s odkazem na objednávku, ale posíláme e-mail: "KONZULTACE - 3. Podklady k webu", přesouváme kartu v Trello do dalšího sloupce "2. Zájemci o web - objednávka" a do karty napíšeme komentář, kde označíme Lukáše Kochrdu a napíšeme, že "web je zaplacený před konzultací a prosíme o instalaci".
3.
Objednávka
Objednávka a platba
Objednávka webu nebo e-shopu.
- Dostane informace k zaslání obsahu:
https://www.websusmevem.cz/tvorba-webu/podklady/
Notifikace pro admina + štítky v Trello
- Při objednávce se označí karta oranžovým štítkem a objeví se v kartě komentář, co si klient objednal
- Po zaplacení se změní u karty oranžový štítek na zelený
- Po zaplacení přijde adminovi notifikace a on nainstaluje web na subdoméně dle naší šablony, přiřadí tvůrci webu přístup v ManageWP + přesune kartu v Trello do sloupce 3. Podklady
4.
Zaslání obsahu
Zaslání obsahu a podkladů
E-mailová schránka [email protected] v SupportBoxu.
- Klient pošle podklady textové ve Wordu, menší obrázky jako příloha do emailu, fotky a větší obrázky přes uschovna.cz či jiné uložiště. Pokud používá Google, může mu tvůrce nasdílet složku na svém Google disku vytvořenou pro daný web.
- Pracovní sešit, který klient dostane při objednávce i po zaplacení znovu a slouží k správnému kompletování podkladů: https://www.websusmevem.cz/wp-content/uploads/Muj_novy_profesionalni_web_2_prvni_podklady_k_webu.pdf
a pak další informace zde https://www.websusmevem.cz/tvorba-webu/obsah/
Kompletování podkladů
- Tvůrce ukládá materiály ve složce na Google Disku pro daný web a zapisuje poznámky do karty projektu v Trello.
- V případě, že klient neposílá podklady, tak se mu připomíná, může odkazovat na pracovní sešit, jaké podklady od klienta potřebuje.
5.
Tvorba webu
Tvorba webu a komunikace s klientem
Přístup k webu přes ManageWP.
- Zaslat náhled webu klientovi, jakmile bude připraven
6.
Dokončení
Odsouhlasení, že je hotovo
- Získat technické informace před spuštěním webu od klienta (Mioweb, doména, email) - poslat e-mail ze Supportboxu podle toho jestli má nebo nemá Mioweb "WEB - 2.1 Potřebné údaje ke spuštění webu..."
- Tvůrce zapíše si práci
Přesun v Trello do sloupce "Dokončení webů"
- Admin spustí web
- Admin zašle přístupy do webu a zapíše do formuláře dokončení
- Admin dokončí a archivuje kartu