fbpx

Jak na obsah sociálních sítí s Pavlou Melenovou

V rozhovoru s Pavlou Melenovou jsme si povídali o sociálních sítích a tvorbě obsahu na ně.

Možná se i vy ztrácíte v tom na jakých sociálních sítích být a co na ně dávat, abyste využili jejich potenciál a měly pro vás maximální přínos. To vše objasníme v tomto rozhovoru.

Povídal jsem si Pavlou Melenovou, copywriterkou, fotografkou a obsahovou specialistkou, kterou psaní vždy bavilo, a tak si prošla různé pozice s tím spojené – od rektorského psaní pro studentský portál přes marketingovou stáž v České televizi až k full-time tvorbě obsahu v digitální agentuře. Nyní podniká na volné noze.

Zeptám se jí mimo jiné na:

  • Které sociální sítě zvolit pro propagaci svého projektu?
  • Jak vytvořit obsahový plán pro sociální sítě?
  • Jaké druhy příspěvků fungují na konkrétních sítích?
  • Tipy, jak vytvořit dobrý příspěvek okamžitě bez pomoci profesionála?

Zaposlouchejte se tady:

Nebo na podcastové platformě, kterou preferujete:

Důležité poznatky z rozhovoru

  • Zamyslete se, jaký cíl pro vás mají mít sociální sítě a jednotlivé příspěvky, které na ně budete vkládat.
  • Na sítích se bavte s lidmi jako s kamarády, těm nebude cpát akční nabídky a slevy na své produkty. Pokud chcete prodávat, musíte chytře, aby to tak nevypadalo. Kvůli nákupům chodíme na e-shopy. Na sociální sítě se chodíme zabavit.
  • Lidi nezajímáte vy, ale co z toho budou mít!
  • Sdílení hodnotného obsahu přináší důvěryhodnost a ta vede následně k prodeji.
  • Zaujměte v první řadě vizuálním obsahem, jedině tak si někteří přečtou i text příspěvku. Je to jako když jedete autem, dopravní značení je jako vizuální obsah, hned ho vidíte na pár vteřin. Kdyžby u silnice byly jen textové značení, tak by jej nikdo nečetl.
  • Pokud máte vizuálně pěkné produkty nebo služby, kde je vidět výsledek, tak sdílejte fotografie. Jestliže máte služby nebo produkty, které nejsou vizuálně přitažlivé, tak sdílejte užitečné informace z vašeho oboru. I texty jdou zpracovat do pěkného obrázku.
  • Při plánování obsahu se inspirujte např. marketingovými kalendáři.
  • Vymýšlet pořád nový obsah je složitější, proto využijte jedno obsahové sdělení na více sítích, ale vždy jej zpracujte do formátu vhodného pro danou síť. Sdílení jednoho sdělení ve stejném formátu na všech sítích zároveň nefunguje.
  • Vyzkoušet aplikaci Canva, kde se dá jednoduše a rychle vytvořit příspěvek obrázkový i video.
  • Sledujte spíše růst svého profilu na sociální síti a dopad na vaše podnikání než detailní čísla každého příspěvku.
  • Neklikejte na tlačítko „Propagovat příspěvek“, raději se poraďte z profesionálem. Obsah ale určitě propagujte, bez propagace ho na sociálních sítích skoro nikdo neuvidí. To by bylo kontraproduktivní, když jste tvorbě obsahu věnovali tolik času.
  • Je fajn spolupráce s obsahovým specialistou, který nám pomůže vytvořit strategii, obsahový plán a držet směr a cíl. Služby správy sociálních najdete na www.marketingsusmevem.cz
Daniel Križák
Jsem webmaster a markeťák S ÚSMĚVEM :)
Tvorba internetových stránek mne fascinuje od chvíle, kdy jsem na internet nahrál svůj první web. Každý web je pro mne umělecké dílo, které může vidět celý svět. Daleko důležitější je však jaký přinese užitek. Nesmírně mne na tom baví hledání jednoduchých řešení a možností propojení podnikání a online světa internetu.
Proto s týmem skvělých webmasterů vytváříme osobní, podnikatelské a firemní webové stránky s jednoduchou editací. Takové, které kvalitně prezentují služby, projekty a produkty všeho druhu.
Navíc jsem nadšený do online vzdělávání. Rád předávám své zkušenosti na blogu, videích a návodech nebo seminářích.

21 nejčastějších chyb na webu kvůli kterým působíte neprofesionálně

Objevte nejčastější chyby na webech, které vám zbytečně ubírají na profesionalitě. V PDF ebooku se také dozvíte možnosti a řešení, jak chyby na svém webu napravit.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad.