Získejte nadšené zákazníky díky blogu – radí Stáňa Stiborová

S online podnikatelkou Stáňou Stiborovou jsme si povídali o tom, jak blogování může nastartovat propagaci podnikání a jak psát úspěšný blog.

Stáňa je online podnikatelka, autorka projektu Podnikání z pláže, která se před pár lety při pohledu na posledních pár korun v peněžence rozhodla, že už nechce odkládat své sny na „až někdy“ a radikálně změnila svůj život. Procestovala půlku světa, porodila dvě děti a do toho vybudovala fungující byznys, který ji dává svobodu, seberealizaci a jistotu.

Už několik let inspiruje lidi, jak si pomocí online podnikání užívat života a ukazuje ostatním cesty jak se dostat krok za krokem k vlastnímu online podnikání.

Stáni se v tomto rozhovoru mimo jiné ptám:
🎙 Jak psát blog, který přitáhne pozornost?
🎙 Co psát na blog, aby u vás čtenáři nakoupili?
🎙 Jaké jsou největší chyby při blogování, na které si dát pozor?
🎙 Jak s blogem pracovat, aby měl výsledky?

Nebo na podcastové platformě, kterou preferujete:

Důležité poznatky z rozhovoru o blogování:

  • Blogování stále funguje, i když je článků na internetu hodně. Když hledáme informace na určité téma, užitečných informací není nikdy dost. Vše se však vyvíjí. Kdysi to byla tištěná média nebo časopisy, kde jsme hledali informace, dnes to jsou blogy a sociální sítě.
  • Kvalitní článek na blogu je kombinace příběhu a expertízy. Pokud píšeme pouze holá fakta, lidé si nás jen těžko zapamatují. Když do toho zapojíme i kus sebe, svůj příběh související s tématem nebo příběh spokojeného zákazníka, článek má větší potenciál zaujmout.
  • Témata blogu volíme podle toho, proč chceme, aby lidé na blog chodili. Nejlepšími tématy na blog jsou nejčastější otázky našich zákazníků, které nám chodí do e-mailu nebo je pozorujeme v komentářích na svých sociálních sítích.
  • Pokud píšeme na blogu o svém produktu nebo službě, tak do toho vnesme příběh – mluvte o zkušenostech svých nebo klientů v souvislosti s produktem či službou.
  • Vždy by měl čtenář z blogu odcházet s pocitem, že se něco dozvěděl a rád se tam vrátí.
  • Pokud máte velkou fanouškovskou základnu nebo databázi kontaktů v newsletteru, a blog sdílíte s nimi, nepotřebujete příliš řešit SEO. Pokud chcete, aby lidé ve větší míře chodili z vyhledávačů, nechte si zpracovat analýzu klíčových slov a články na blog pište na základě ní.
  • Na blogu můžeme získat více pozornosti návštěvníka a jít s ním do hloubky, tím pádem s námi stráví více času a dostaneme se mu více pod kůži než na sociálních sítích, kde je komunikace spíše povrchnější.
  • Urychlit efekt blogu můžeme díky facebookové reklamě s odkazem na blog, která je daleko levnější než produktová reklama.
  • Blogem by neměla návštěvnost jen „protéct“, ale měli bychom ji nějakým způsobem zaháčkovat. Získat např. e-mail na návštěvníka, abychom s ním mohli dále komunikovat (např. přes newslettery) a nemuseli platit znovu za reklamu.
  • Blog usnadní opakovanou interakci s potenciálními zákazníky, ale také podnikateli mnohé ulehčí v souvislosti s dalšími marketingovými aktivitami, protože nemusí vymýšlet další obsah, stačí ho jen upravit např. do příspěvku na sociální sítě a podobně.
  • Na začátku je důležité pravidelné publikování, ale jakmile máme už základnu článků, není potřeba tolik nových. Některé články můžeme aktualizovat a zmenšit frekvenci nových.
  • Blogovat můžete, i když vám psaní nejde. Namluvte své myšlenky na diktafon a nechte si záznam zpracovat do podoby článku. Přínosné je publikovat v různých formách (text, audio, video), protože každý má rád obsah sledovat jinou formou. Dostanete se tak k více lidem.
Daniel Križák
Jsem webmaster a markeťák S ÚSMĚVEM :)
Tvorba internetových stránek mne fascinuje od chvíle, kdy jsem na internet nahrál svůj první web. Každý web je pro mne umělecké dílo, které může vidět celý svět. Daleko důležitější však je, jaký přinese užitek. Nesmírně mne na tom baví hledání jednoduchých řešení a možností propojení podnikání a online světa internetu.
Proto s týmem skvělých webmasterů vytváříme osobní, podnikatelské a firemní webové stránky s jednoduchou editací. Takové, které kvalitně prezentují služby, projekty a produkty všeho druhu.
Navíc jsem nadšený do online vzdělávání. Rád předávám své zkušenosti na blogu, videích a návodech nebo seminářích.

21 nejčastějších chyb na webu, kvůli kterým působíte neprofesionálně

Objevte nejčastější chyby na webech, které vám zbytečně ubírají na profesionalitě. V PDF ebooku se také dozvíte možnosti a řešení, jak chyby na svém webu napravit.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad.

  • Hodnocení našich služeb
  • OBJEVTE 3 KROKY K

    WEBU, KTERÝ VÁS BUDE KVALITNĚ PREZENTOVAT