fbpx

Tvoříme weby, díky kterým budete podnikat s úsměvem :) Více o nás a tvorbě webů →

Tvoříme weby, díky kterým budete podnikat s úsměvem :) Více o nás a tvorbě webů →

Jak získat silné reference?

Jak by měla vypadat silná reference?

Je rozdíl mezi jen tak nějakou referencí a silnou referencí, která sama o sobě dokáže prodat vaše produkty nebo služby. V tomto článku a videu vám ukážu návod, jak získat silné reference.

V minulém videu jsem vám prozradil jakou váhu mají sociální důkazy. Pokud jste jej neviděli, tak se na něj podívejte. Tady se zaměříme konkrétně na jeden z důkazů, kterým jsou reference. Odpovím vám na 2 otázky a to jak získat reference a jak by měla vypadat silná reference.

Možná je ještě dobré zmínit, že referencí je myšleno to, co o vás řekne zákazník ať už textem nebo videem. Nemyslím tím ukázky vaší práce nebo loga s kým spolupracujete. O tom bylo předchozí video.

Jak získat reference

Pokud čekáte nějaký zázračný způsob, jak získávat reference, tak vás asi zklamu. Ono totiž stačí si o ně říct vašim spokojeným zákazníkům. To je celé.

My například, když vytvoříme klientovi webové stránky, tak po předání webu posíláme formulář s hodnocením naší práce. Tam nám může udělit ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ hvězdičky, podle toho jak je spokojen a napsat krátký komentář.

No a po měsíci mu posíláme podrobnější dotazník s otázkami, které vám ukážu za chvíli, kde od něj chceme referenci. A aby měl klient motivaci nám ji napsat, tak se může těšit na malou odměnu v podobě dárku. Nebojte se do referencí zainvestovat, mnohonásobně se vám to vrátí.

Jelikož si uvědomujeme, jak jsou reference důležité, tak tento proces máme nastavený na automat. Jinak bychom určitě zapomínali si reference brát. My využíváme aplikaci SmartEmailing, ve které se dají nastavit automatické e-maily. Tím pádem po dokončení webu jednoduše zadáme e-mail klienta do formuláře a jemu se zašle námi nastavená série e-mailů, mezi kterými jsou právě i zprávy k získání reference.

A stejný proces si můžete nastavit ať prodáváte cokoliv nebo máte služby jakéhokoliv druhu. Stačí si říct o e-mail s tím, že byste rádi poslali krátký dotazník spokojenosti a třeba i nějaký dárek.

Pokud máte nový produkt nebo nějakou novou službu, tak i zde můžete získat reference velmi rychle. Můžete totiž nechat to vyzkoušet několik lidí zdarma nebo s výraznou slevou. Případně uspořádat soutěž na sociálních sítích, kde výhrou bude právě váš produkt či služba. A za to získat první reference.

Nejsem moc zastáncem toho, aby vám první reference napsali známí. Protože známí většinou nejsou naší cílovou skupinou, takže nedokáží ten přínos popsat jako někdo, kdo je našim cílovým zákazníkem a pro koho má produkt ten největší užitek.

Co obsahuje silná reference?

No a dostáváme se tedy k otázce: „Co obsahuje taková dobrá reference?“ V podstatě to jsou odpovědi na 4 otázky:

1. Co vše jste vyzkoušeli, než jste se dostali k nám, jaké to mělo výsledky a proč jste se rozhodli pro změnu?

Při čtení reference potenciální zákazník tady např. zjistí, že daného člověka trápil podobný problém jako jeho. Takže účelem je, aby se ztotožnil s pisatelem reference, začetl se a byl zvědavý, jak to dopadlo.

2. Nad čím jste uvažovali, když jste se rozhodovali, jestli využít nebo nevyužít našich služeb?

Lidé většinou uvažují nad cenou, jestli se jim to vyplatí nebo ne nebo taky jestli jim to přinese, to co očekávají apod. Je fér si přiznat, že lidé mají nějaké pochybnosti o to víc důvěryhodnější reference je.

3. V čem konkrétně vám pomohly naše služby a jaké vám přinesly výsledky?

Pochybnosti z předchozí otázky jsou zde vyvráceny. Navíc zde jsou zmíněny přínosy, co to našemu zákazníkovi přineslo.

4. Co je na našich službách fajn a proč byste nás doporučili dalším lidem?

Zde ještě, co náš zákazník vnímá jako výjimečné na nás, našich službách nebo produktech. Vyzdvihne to, v čem jsme dobří a rozptýlí tak zbytečné obavy u potenciálních zákazníků.

Z odpovědí na tyto otázky pak poskládáme souvislou referenci a pošleme ji klientovi ke schválení. Zároveň si k ní vyžádáme fotku. Výsledek může pak vypadat takto:

Stránky jsem si vždycky dělala sama. Baví mne grafika i vytváření stránek. Ale přeci jenom vývoj jde rychleji než stíháte. A tak jsem si říkala, že by bylo fajn, kdyby se na stránku podíval profík, který již dlouho vytváří stránky. Využila jsem pomoci webmastera a byla jsem ráda, že mám na telefonu profesionála, který ví, co a jak kam dát, aby výsledek byl skvělý. Lepší grafické umístění obrázků a celkově design webu. Určitě bych spolupráci s webmasterem doporučila hlavně pro milý přístup a možnost upravovat web, když chci něco jinak.
Monika Dolenskáwww.harmonie-monika.cz
Pred 10 rokmi mi pomohol kamarát vytvoriť web. Žiaľ web bol len ako digitálna vizitka, nepredával. Po troch rokoch som ho zrušil. Po čase som sa opäť rozhodol že do toho pôjdem. Tentokrát sám podľa svojich predstáv a návodov cez Mioweb. Popri inej práci mi to trvalo dlho. Mám viac ako 50 rokov a mnohým veciam som nerozumel. Web treba technicky dotiahnuť, dať mu moderné funkcie a okoreniť dizajn. Zvažoval som pomoc Webmastera. Mal som však obavy či to nebudú vyhodené peniaze a či web splní moju predstavu. Navyše mám radšej osobný kontakt než komunikáciu na diaľku. Nakoniec som spolupráci s webmasterom využil. Web dostal nový príťažlivejší účes a nové funkcie, online platbu, sprevádzkovanie s ďalšími aplikáciami. Komunikáciu na diaľku sme v pohode zvládli. Webmaster vždy všetko so mnou prebral a navrhol čo by bolo najlepšie. S celkovým výsledkom som spokojný.
Peter Mužilawww.verchielkreativ.sk
Svůj web jsem se pokoušela vytvořit sama, ale brzy jsem zjistila, že je to nad mé síly. Čas, který bych potřebovala pro jeho vytvoření a hlavně pro veškeré propojení s ostatními aplikacemi byl pro mne, jako amatéra, nad moje možnosti. Při hledání profesionála jsem si nebyla jistá, jestli webmaster dokáže "vycítit" a prezentovat web tak, jak bych si to přála. Nicméně spojení s profesionálem mi přineslo nejen maximální spokojenost s výsledným webem, ale hlavně mohu ušetřený čas věnovat dalšímu vzdělávání a rozvoji ve svém oboru. Web s úsměvem doporučuji každému, kdo hledá spolehlivost, profesionalitu, citlivost k tématu, perfektní komunikaci a jednoduchost obsluhy webu.
Helena Havránkováwww.zdravestrevo-zdravyclovek.cz

Jak vidíte nemusí to být žádná slohová práce, ale takto přijatelně dlouhá reference.

Pokud chcete jít ještě o level výše, tak s vybranými klienty natočte video-referenci. Využijte zase strukturu těch 4 otázek a klidně se ve videu na ně klienta zeptejte. Ani s natáčením si nedělejte velkou hlavu. Vezměte telefon, otočte jej na šířku a natáčejte. Čím přirozeněji to vypadá, tím lépe.

Video-reference mají samy o sobě sílu i když neobsahují přesně tuto strukturu, protože jsou důvěryhodnější. Nechte si natočit video referenci, tak jako my:

Tak už víte, jak vypadá silná reference? Vytvořte si dotazník na sběr referencí, pouvažujte i nad dárkem za vyplnění a také zkuste zautomatizovat proces získávání referencí. Stojí to za to!

To je prozatím vše. Jestli se vám článek líbil, tak budeme rádi, když mu dáte palec nahoru nebo jej nasdílíte. To bude nejlepší reference na něj. Mějte se zatím krásně a s úsměvem.

Audio verze ke stažení:

Daniel Križák
Jsem webmaster a tvůrce webů s úsměvem :)
Tvorba internetových stránek mne fascinuje od chvíle, kdy jsem na internet nahrál svůj první web. Každý web je pro mne umělecké dílo, které může vidět celý svět. Daleko důležitější je však jaký přinese užitek. Nesmírně mne na tom baví hledání jednoduchých řešení a možností propojení podnikání a online světa internetu.
Proto s týmem skvělých webmasterů vytváříme osobní, podnikatelské a firemní webové stránky s jednoduchou editací. Takové, které kvalitně prezentují služby, projekty a produkty všeho druhu.
Navíc jsem nadšený do online vzdělávání. Rád předávám své zkušenosti na blogu, videích a návodech nebo seminářích.

21 nejčastějších chyb na webu
kvůli kterým působíte neprofesionálně

Objevte nejčastější chyby na webech, které vám zbytečně ubírají na profesionalitě. V PDF ebooku se také dozvíte možnosti a řešení, jak chyby na svém webu napravit.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad.