Proč máte web a kolik do něj investovat

Uvažovali jste nad tím na co máte nebo proč chcete mít web? V tomto článku vám prozradím dobré důvody, ale i ten nejhorší.

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Důvodů mít web je celá řada a pro každého to může být něco jiného. Těmi nejčastějšími důvody u podnikatelů jsou:

  1. Když mne lidé na internetu nenajdou, tak působím podezřele, protože si nemůžou přečíst reference a další informace o mé práci.
  2. Stále více lidí si oblíbilo online nakupování, takže potřebujeme prodávat i tam.
  3. V mém oboru je mnoho otázek k zodpovězení zákazníkům. Chci si ušetřit čas neustálým vysvětlováním a veškeré informace mít přehledně na webu.
  4. Je daleko jednodušší získat poptávku přes web než přivést zákazníka do prodejny.
  5. Potřebuji udržovat kontakt se stávajícími zákazníky a díky webu to jde snáz.

Když bych to shrnul, tak jde buď o to být vidět, získávat zákazníky nebo si ušetřit čas. Co je tím důvodem u vás?

Je potřeba znát důvod nebo řekněme cíl svého webu. Od toho se totiž odvíjí spoustu dalších věcí. Díky tomu, že ho znáte, tak lze vytvořit strukturu a jednotlivé stránky webu.

Investice do webu. Kolik stojí web?

Znáte-li cíl webu, tak budete mít jasněji kolik do něj investovat.

Pokud potřebujete jen být na internetu a stačí vám třeba jednostránková webová vizitka, tak takový web zvládnete udělat sami za pár stokorun (600 – 5000 Kč) podle návodu na www.jakudelatweb.cz

Pokud se chcete profesionálně prezentovat, být vidět nebo by vám web měl ušetřit čas automatizací některých procesů, tak je fajn mít k ruce webmastera, který vám takové webové stránky vytvoří. Webmastera najdete u nás na www.websusmevem.cz/webmaster. A cena takového webu se může pohybovat v někde mezi 12 – 25tis. Kč. Podívejte se na náš ceník tvorby webových stránek.

No a pokud potřebujete opravdu promyšlený web, na který budete směřovat cílenou návštěvnost a z ní získávat zákazníky, tak potřebujete dobrou strategii a marketingovou agenturu, jako je např. www.marketingsusmevem.cz. Zde cena bude velmi individuální podle rozsahu a následného způsobu získávání návštěvnosti. Může se pohybovat od 20tis. až ke stovkám tisíc u některých marketingových agentur.

Cílová skupina aneb kdo dva zajíce honí, žádného nechytí.

Je důležité říct, že mít cíl webu je první polovina úspěchu a tou druhou je vědět pro koho ten web je určen.

Chápu, že ti, co chtějí na internetu jen být, tuhle otázku vůbec neřeší. Ale pro ostatní důvody je velmi důležitá. Web totiž není zde pro to, aby se na něj chodil kochat jeho majitel, ale je zde vždy pro vaše potenciální zákazníky nebo už stávající zákazníky.

Proto nerozumím tomu, když si někdo dá na jeden web úplně rozdílné obory a oblasti. 

Dám vám příklad: Někdo podniká v oblasti designu interiérů a prezentuje svou práci na internetových stránkách. Zároveň daného člověka baví a zajímá se o zdravý životní styl a tak si řekne, že na co zakládat druhý web, bylo by to zbytečně drahé, dám informace k tomu na ten stávající, třeba to bude někoho zajímat, když si bude plánovat svůj interiér… 

Až se mi ježí vlasy, když si to představím :D

Ale ano je možné, že to bude někoho zajímat, ale to procento je tak malé oproti tomu, jak moc to uškodí.

V první řadě si uvědomte, že vyhledávače jsou roboti. Pokud takto na webu spojíte různé oblasti, tak ten robot to nepochopí, tím pádem bere web jako méně kvalitní a nenabídne ho tolika lidem ve vyhledávání, takže na váš web příjde méně lidí.

Navíc návštěvníka zmatete ještě více, on hledá interiérový design a najednou mu tam web cpe výživové doplňky. Důvěra v obojí klesá.

Tohle si profesionál nemůže dovolit ve svém podnikání. Možná by se to dalo tolerovat na osobním webu, pokud ty oblasti mají alespoň nějakou souvislost spolu.

Vy už určitě čekáte co je ten nejhorší z důvodů mít web. Jeden hororový scénář už jsem naznačil. Ale ten nejhorší cíl webu je, že žádný nemáte. Máte web z důvodu, že ho mají všichni ostatní. Takový web je nejhorší investice, protože tím pádem na něm máte obsah “jen aby tam něco bylo”. To nepřinese nic vám ani těm, kteří na něj náhodou omylem přijdou.

Co se týká obsahu webu, tak o tom se budeme bavit v dalších článcích. Přihlaste se k odběru, abyste o ně nepřišli. No a mějte se zatím krásně a podnikejte s úsměvem (nejen) díky internetu.

Daniel Križák
Jsem webmaster a markeťák S ÚSMĚVEM :)
Tvorba internetových stránek mne fascinuje od chvíle, kdy jsem na internet nahrál svůj první web. Každý web je pro mne umělecké dílo, které může vidět celý svět. Daleko důležitější však je, jaký přinese užitek. Nesmírně mne na tom baví hledání jednoduchých řešení a možností propojení podnikání a online světa internetu.
Proto s týmem skvělých webmasterů vytváříme osobní, podnikatelské a firemní webové stránky s jednoduchou editací. Takové, které kvalitně prezentují služby, projekty a produkty všeho druhu.
Navíc jsem nadšený do online vzdělávání. Rád předávám své zkušenosti na blogu, videích a návodech nebo seminářích.

21 nejčastějších chyb na webu, kvůli kterým působíte neprofesionálně

Objevte nejčastější chyby na webech, které vám zbytečně ubírají na profesionalitě. V PDF ebooku se také dozvíte možnosti a řešení, jak chyby na svém webu napravit.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad.

  • Hodnocení našich služeb
  • OBJEVTE 3 KROKY K

    WEBU, KTERÝ VÁS BUDE KVALITNĚ PREZENTOVAT