Co je  copywriting  a jak pomůže vašemu podnikání?

Texty jsou pro váš byznys zásadní. Potřebujete je totiž všude: na webu, sociálních sítích, v e-mailech, ale i na plakátech a produktech. Úkol copywritingu je napsat text, který bude skvěle prodávat, vzbudí pozornost a díky kterému vám publikum bude důvěřovat. 

Co je všechno copywriting?

Copywriting zahrnuje veškeré texty, které vaše podnikání potřebuje:

  • texty na web,
  • blogové články,
  • newslettery a prodejní e-maily,
  • příspěvky na sítě,
  • texty do reklam,
  • claimy,
  • scénáře k videím…

Proč je copywriting důležitý?

  • Zasáhnete cílovou skupinu. Opravdu kvalitní texty jsou napsané tak, aby se v nich váš zákazník našel. Někdo si totiž potřebuje přečíst co nejvíc faktů, jiná cílová skupina zase dá víc na emoce.
  • Vyzdvihnete svou jedinečnost. Zákazníci díky jasnému textu budou přesně vědět, proč by měli nakoupit zrovna od vás. Odlišíte se od konkurence.
  • Vybudujete si důvěru. Když budou vaše texty lidi bavit nebo vzdělávat, budou vám víc důvěřovat. A od toho už je jen krok ke spokojenému zákazníkovi, který se k vám rád vrací.
  • Zvýšíte prodeje. Přesně zacílené texty přinášejí daleko lepší prodeje. Ale i dobře promyšlené neprodejní texty (třeba blogové články, newslettery nebo příspěvky na sítích) v dlouhodobém měřítku zvyšují vaše výdělky. Protože budují důvěru, baví, vzdělávají apod.
  • Zlepšíte SEO. Dobře napsané texty na webu vás také směřují k tomu, že se budete objevovat co nejvýš ve vyhledávání. 

Mám si texty napsat sám, nebo najmout profesionála?

Záleží na tom, jestli si sami umíte napsat takové texty, které ve vašem podnikání fungují a přinášejí výsledky. 

Pokud ne, máte dvě možnosti:

  • naučit se psát lepší texty,
  • pozvat na pomoc profesionálního copywritera. 

Naučit se perfektně pracovat se slovy se vám v podnikání určitě vyplatí. Jestli vás třeba zajímá, jak psát texty na web tak, aby si je lidé opravdu přečetli, koukněte na náš článek 79 % lidí na vašem webu nečte. Jak to změnit?

Jenže ne všichni máme v podnikání čas učit se měsíce nějakou novou dovednost. Nebo vás třeba psaní prostě nebaví. Pak je pro vás ideální spojit se s profesionálním copywriterem.

Jak vybrat dobrého copywritera?

Podle zaměření

Nejdřív si potřebujete ujasnit, jaké texty chcete. Copywriteři totiž mají různá zaměření a nemá cenu najímat profesionálního webového textaře na psaní příspěvků na sítě. Někdo má specializací více a na trhu samozřejmě najdete i univerzální textaře. Není to ale vždycky nejlepší volba.

Podle zkušeností

Než si s copywriterem dohodnete zakázku, chtějte vidět jeho předchozí práce nebo reference. Nejlíp tak poznáte, jestli vám bude umět opravdu pomoct a zda vám jeho práce bude sedět.

Podle ceny

Ceny za texty potkáte na internetu v obrovském rozpětí: od 150 Kč za normostranu až po 3500 Kč za hodinu. Záleží, kolik můžete do copywritingu investovat, ale dobré texty obvykle nepořídíte za méně než 600 Kč/hodina nebo 800 Kč/normostrana. 

Chcete skvělého copywritera?

Nemusíte ho hledat sami. Už jsem to udělal za vás. Spolupracuju s několika copywritery, za jejichž texty bych dal ruku do ohně a kteří už pomohli desítkám mých klientů. Napíšou pro vás texty na web, blogové články nebo třeba příspěvky na sítě. Ten nejlepší copywriting najdete tady

 Zdarma přednáška:  Jak vybudovat na internetu značku, která prodává