fbpx

1 klíčová věc, která zásadně ovlivní vaši (nejen) internetovou prezentaci

Je jedna klíčová věc v internetové prezentaci, která zásadním způsobem ovlivňuje vše ostatní. A v tomto videu a článku vám ji prozradím.

Já jsem Dan, zakladatel firmy Web s úsměvem, kde tvoříme weby, díky kterým budete podnikat s úsměvem.

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Určitě jste zvědaví, co je tou zásadní a klíčovou věcí. Já vás nebudu napínat. Je to jedna věta. V angličtině se jí říká core message a do češtiny by se to dalo přeložit jako klíčové sdělení. Je to věta, která každému hned objasní kdo jste, co děláte a třeba ještě více.

Možná si říkáte, že přece do jedné věty nejde dostat všechno to, co děláte, aby to neznalý člověk pochopil. Já vám ukážu, že jde.

Navíc toto klíčové sdělení nepoužijete jen v internetové prezentaci, ale bude vás provázet všude. Např. zažili jste, že jste přišli mezi lidi a v rámci konverzace jste se zeptali neznámého člověka “co dělá”? A v tu chvíli se mu oči rozzářily a spustil… a vy jste věděli, že to bude na hodně dlouho, že tomu moc nerozumíte a že vás to zase tak nezajímá a hledáte jak utéct 😂.

Co kdyby naopak řekl jen jednu větu a vše by bylo jasné. Nic víc by nebylo potřeba dodávat. Samozřejmě, pokud je to téma vašeho zájmu nebo by vás to zaujalo, tak se zeptáte na podrobnosti. A pokud nezeptáte, tak nejspíše nejste jeho potenciální zákazník. On tak ušetří čas vysvětlováním a vám nezkazí první dojem.

Pojďme ale k té samotné magické větě, k vašemu klíčovému sdělení. Vytvoříme si společně větu, kterou když vyslovíte, tak vašemu potenciálnímu zákazníkovi bude jasné, co děláte, proč to děláte a jaký to bude mít pro něj přínos.

Nejprve si odpovězte na tyto 3 otázky:

  1. Co děláte?
    Slovy, které lidé běžně používají a znají si napište co děláte.
    My například tvoříme weby. Co děláte vy? Vaříte v restauraci, stříháte vlasy, vyrábíte nábytek na míru? Napište si to!
  2. Pro koho to děláte?
    Kdo je váš typický zákazník? Do jaké škatulky nebo skupiny by se dal zařadit? Jsou to muži, matky na mateřské, podnikatelé, rodiny, milovníci psů, chataři, studenti, atd.? U Webu s úsměvem to jsou nejčastěji podnikatelé.
    Jak by se dala nazvat ta vaše skupina?
  3. Proč to děláte, nebo-li s jakým výsledkem nebo přínosem pro danou skupinu?
    Když daný člověk využije vaši službu nebo si koupí váš produkt, co mu to přinese do života? Ušetří mu to nějaký čas nebo peníze, bude šťastnější, zdravější, krásnější nebo nějaké jiné pocity to v něm vyvolá?
    U nás to je například to, že bude podnikat s úsměvem. Což znamená, že se profesionálně prezentuje na internetu a má kvalitní zázemí.

Dokázali jste si odpovědět na všechny 3 otázky? Super!
Nyní z odpovědí sestavte tu jednu větu, to klíčové sdělení, vaši core message. Poskládejte odpovědi do jedné věty a snažte se být maximálně struční, konkrétní a jasní.

Nebuďte nějak dvojsmyslní, aby člověk opravdu pochopil co děláte. Nicméně může tou větou vyvolávat další otázku, nejčastěji „jak to děláte?”, což je v pořádku.

U Webu s úsměvem tato core message zní:
Tvoříme weby, díky kterým budete podnikat s úsměvem.

Je tam jasně co děláme, tedy tvoříme weby a pak v té druhé části je jasné, že pro podnikatele, což je náš nejběžnější zákazník. No a proč to děláme? Aby naši zákazníci podnikali s úsměvem. Úsměv v člověku vyvolává určitý pocit lehkosti, odhodlání, přátelství a podobně. To jsou naše hodnoty, s kterými weby vytváříme a co chceme skrz tu tvorbu přinést.

Další příklady co mě napadají k různým službám a produktům:

  • Restaurace – Uvaříme každému milovníku dobrého jídla tak, že jeho chuťové pohárky zažijí slast.
  • Stěhováci – Přestěhujeme celou vaši rodinu po celé Praze bez stresu.
  • Boty – Vyrobíme vám kožené boty, které s vámi projdou celý svět.

Je obrovský rozdíl, pokud na webových stránkách máte takové klíčové sdělení a nebo nemáte.

Už víte proč je to tato věta tak zásadní? Máte nápady, jak by to vaše klíčové sdělení mohlo vypadat? Buďte při vytváření kreativní, ale abyste to nepřehnali a bylo to srozumitelné.

S vytvářením core message, ale i dalšího obsahu na web vám pomůže WebSkicák na www.webskicak.cz koukněte na něj.

Pokud bylo pro vás video a článek přínosné, tak budeme rádi za váš palec nahoru a nasdílení dále, aby pomohl i dalším lidem se profesionálně prezentovat na internetu.

Mějte se krásně a usměvavě 😁.

Daniel Križák
Jsem webmaster a markeťák S ÚSMĚVEM :)
Tvorba internetových stránek mne fascinuje od chvíle, kdy jsem na internet nahrál svůj první web. Každý web je pro mne umělecké dílo, které může vidět celý svět. Daleko důležitější však je, jaký přinese užitek. Nesmírně mne na tom baví hledání jednoduchých řešení a možností propojení podnikání a online světa internetu.
Proto s týmem skvělých webmasterů vytváříme osobní, podnikatelské a firemní webové stránky s jednoduchou editací. Takové, které kvalitně prezentují služby, projekty a produkty všeho druhu.
Navíc jsem nadšený do online vzdělávání. Rád předávám své zkušenosti na blogu, videích a návodech nebo seminářích.

21 nejčastějších chyb na webu, kvůli kterým působíte neprofesionálně

Objevte nejčastější chyby na webech, které vám zbytečně ubírají na profesionalitě. V PDF ebooku se také dozvíte možnosti a řešení, jak chyby na svém webu napravit.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad.

  • Hodnocení našich služeb
  • OBJEVTE 3 KROKY K

    WEBU, KTERÝ VÁS BUDE KVALITNĚ PREZENTOVAT