fbpx

Jak vydělávat blogem

Jak vydělávat blogem

Blogujete nebo uvažujete o založení osobního či firemního blogu? Chcete, aby vám blog vydělával, ale nevíte, jak na to?  Je důležité si hned na začátku říct, že blog primárně neslouží k prodeji a lidé nečtou blogy za účelem nákupu. I tak se dá blog využít k odkazu na konkrétní produkt či prodejní stránku, kde již prodej probíhá. Můžete odkazovat nejen na své produkty a služby, tak na i cizí. V praxi to znamená, že můžete vydělávat blogem, i když nemáte své vlastní produkty či služby.

Výdělek blogováním bez vlastních produktů

Ano, je možné vydělávat si blogováním a není nutné mít svůj produkt či službu. Jak to funguje? V podstatě existují 3 možnosti, jak si vydělávat blogováním:

1. Psaní pro jiné

Spousta firem si uvědomuje prospěšnost firemního blogu v přísunu nových zákazníků, ale bohužel často nemají kapacity na blogování. Pokud jste tedy osoba se zájmem o blogování, tak se můžete stát blogerem na plný úvazek a nabídnout své služby právě těmto firmám. V ideálním případě v takových oborech, které vás zajímají a rádi byste o nich blogovali. Pokud se podíváme na web s nabídkami blogerů na volné noze, tak jich je ukrutně málo.

2. Reklamní systémy

Druhá možnost je mít svůj vlastní blog a do něj vložit reklamní bannery. Ideální je zvolit některý z největších reklamních systémů jako je Google AdSense, kde se zaregistrujete a pak si vygenerujete kód, který vkládáte buď přímo do článku nebo třeba do postranní lišty blogu či jiná místa. Za zobrazování či kliknutí na reklamu se vám pak na daném reklamním účtu načítají peníze za reklamy.

Stejným způsobem fungují i YouTubeři. Natáčejí svá videa a publikují je na YouTube. Zde si zapnou tzv. zpeněžnění. To znamená, že YouTube do jejich videí může vkládat reklamy inzerentů a oni zase za zobrazování reklam a klikání na ně získávají peníze. YouTube taky funguje přes reklamní systém Google AdSense. Je však potřeba splnit podmínky pro toto zpeněžnění na YouTube.

3. Affiliate partnerské programy

Třetí možností, podle mého názoru nejpřirozenější, je zaregistrovat se do partnerských affiliate systémů webů, které chcete propagovat na svém blogu.

Pokud nevíte, co to je a jak affiliate funguje, tak se jedná o provizní systém určitého webu nebo e-shopu, do kterého se zaregistrujete jako tzv. partner a získáte svůj unikátní kód. Když pak chcete propagovat nějaký produkt na daném webu či e-shopu, tak si zkopírujete URL adresu produktu na webu a na konec adresy připojíte svůj partnerský kód. Když se tedy někdo proklikne na produkt právě přes odkaz s vaším kódem, tak systém zaznamená, že návštěvník přišel přes vás a uloží si jej na určitý počet dní, který je v systému nastaven. Když daný člověk nakoupí v době tohoto uložení v systému, tak získáte provizi z jeho nákupu.

U těchto partnerských programů je však potřeba si dobře vybírat produkty, které ideálně znáte a s klidným srdcem je můžete doporučit. Na internetu najdete různé katalogy těchto provizních systémů, jako je:

Mnohdy ale stačí zajít na web toho, koho chcete propagovat a podívat se v patičce, jestli tam náhodou nemá odkaz typu „Pro partnery” nebo „Partnerský program”, případně mu napsat, zda takový program má. Samozřejmě je vždy důležité podívat se na podmínky daného programu a možnosti propagace.

Samotná propagace na našem blogu by pak měla probíhat co nejpřirozeněji. Některé affilite programy vám nabízejí i možnost vložení bannerů do webu, ale daleko atraktivnější je zkrátka psát na určité téma, a když v souvislosti s tématem zmíníte nějaký produkt či službu, tak zkrátka na něj odkázat formou partnerského odkazu s vaším kódem.

Při používání těchto reklamních systémů, tak i u affilite programů je potřeba vždy mít blog zaměřený na určité téma a držet se ho. Dochází ke zvýšení procenta uznání v dané oblasti, protože váš blog je vyhledávanější, tedy i reklama nebo přímo vaše doporučení přes affilite má daleko větší váhu.  Tím pádem mohou být i případné provize pro vás daleko větší.

No a časem můžete začít vytvářet i své vlastní tzv. informační produkty. To znamená, že všechno co víte z určité oblasti, nenapíšete na blog, ale část toho napíšete do pdf a toto pdf vyměníte na svém blogu za e-mail návštěvníka, čímž si budujete databázi kontaktů, se kterou můžete komunikovat a sem tam jim i nabídnout, třeba přes affiliate, nějaký produkt partnera.

Nebo taky můžete jít v dané oblasti ještě více do hloubky a napsat podrobnější pdf nebo natočit video a to na svém blogu prodávat. Těch možností je více a můžete je různě kombinovat podle toho, co bude vyhovovat právě vám a bude se hodit k vašemu tématu.

Zajímá-li vás více tato oblast affiliate, tak doporučuji knihu Jak jsem vydělal svůj první milion na internetu (Ewen Chia), která mě opravdu nadchla a našel jsem v ní spoustu inspirace. Také na webu o affiliate marketingu AffilBest najdete spoustu dalších tipů jak vydělávat blogem.

Jak prodávat přes blog

Už jsme si řekli, jak můžeme vydělávat při blogování, když nemáme vlastní produkty a služby. Tyto informace jsou použitelné a užitečné i pro ty, kteří mají své vlastní produkty. Já sám mám svou nabídku služeb, ale při blogování používám affiliate programy a doporučuji produkty někoho jiného z toho důvodu, že se mi to prostě aktuálně hodí do článku nebo je to produkt, který nějakým způsobem doplňuje nebo navazuje na ten můj a můžu ho tedy svým zákazníkům taky nabídnout. Nedoporučuji tedy konkurenční služby, ale ty, které doplňují mé, z čehož pak vznikají dlouhodobé spolupráce a obchodní partnerství. Nebojte se tedy využít affiliate, i když máte svou vlastní nabídku.

No jo, ale nyní je zde otázka:

Jak prodávat nebo propagovat své produkty a služby nebo ty affilované přes blog?

Hlavně co nejpřirozeněji! To znamená, že zapomeneme na produktové a prodejní články na blogu, protože to je velkou chybou mnoha blogů. Ale budeme psát o tématech ze svého oboru, které zajímají naše potenciální zákazníky. Například to mohou být odpovědi na nejčastější otázky zákazníků před samotným prodejem. Nebo když víte, co vaše potenciální zákazníky trápí v souvislosti s vaším oborem, tak publikujte na blogu řešení těchto problémů. Velmi zajímavé jsou také rozhovory s vašimi zákazníky, ať už video či textové.

A právě ve všech těchto blogových příspěvcích vždy zmíníte nějaký svůj produkt či službu a k tomu dáte odkaz na prodejní nebo produktovou stránku, kde se čtenář dozví více a má možnost udělat objednávku. Případně, pokud neprodáváte přímo online, tak existuje možnost zaslání poptávky či kontaktu. To už je ale spíš struktura prodejní stránky či strategie.

Dám vám příkladDejme tomu, že prodáváte výživové doplňky. Nejhorší, co můžete udělat, je, že napíšete článek o konkrétním výživovém doplňku, jak je skvělý a jak pomáhá. A ještě dáte jako úvodní obrázek k celému příspěvku fotku, ve kterém je daný přípravek vidět. Takový článek si přečte jen někdo, kdo už o výrobku slyšel a je nějakým způsobem připraven jej zakoupit. Ale na blogu jde primárně o to získat nové zákazníky, takže je potřeba změnit strategii.

Najděte jeden konkrétní účinek výživového doplňku, např. pomáhá snižovat vysoký krevní tlak. Poté napište článek na blog, např. „10 důvodů, proč a jak snížit svůj vysoký tlak”, ve kterém popíšete, jak lidem komplikuje vysoký krevní tlak život a co kvůli němu zažívají, vysvětlíte jeho nejčastější příčiny a ukážete svůj přípravek jako řešení. Navíc připojíte příběhy lidí, kterým se podařilo díky Vašemu přípravku snížit krevní tlak a vypráví o svém životě bez komplikací.

Takový článek bude mnohem zajímavější, než kdyby čtenář věděl hned od začátku, že se v článku píše pouze o určitém produktu. Podobným způsobem to můžete udělat s jakýmkoliv produktem či službou, kterou prodáváte a chcete propagovat.

Pokud představujete nějakou novinku, můžete samozřejmě použít produktový příspěvek. Nemělo by jich však být mnoho. Jak už jsem říkal na začátku, lidé nechodí na blog nakupovat, ale hledají užitečné informace. Proto mějte vždy na mysli, tak jako u jiných forem obsahového marketingu, že byste měli z 80% předávat užitečný obsah a z 20% prodávat. Tento poměr platí v rámci jednoho příspěvku a zároveň i celého blogu.

Na konci blogového příspěvku je pak vždy důležité mít nějakou výzvu k akci, ať už se jedná o odkaz na produkt, zadání e-mailu pro odběr newsletteru s dalšími příspěvky nebo o stažení nějakého pdf s rozšiřujícími informacemi o daném tématu či odkaz na nějaký další produkt či službu.

Snažte se vždy přirozeně upoutat pozornost a nabídnout odkaz čtenáři, než abyste do příspěvku dávali podbízivé bannery. Vaši čtenáři se musejí do blogu zamilovat a vracet se k němu. Jedině tak se vám blog vyplatí a podaří se jej „zmonetizovat”. Samozřejmě je v pořádku, že některé blogové příspěvky nebudou obsahovat žádný prodejní odkaz. Nemělo by se ale stát, že by ho žádný blogový příspěvek neobsahoval.

Já vám samozřejmě přeji, aby byl blog efektivním nástrojem pro váš byznys a abyste blogovali s úsměvem :)

Daniel Križák
Jsem webmaster a markeťák S ÚSMĚVEM :)
Tvorba internetových stránek mne fascinuje od chvíle, kdy jsem na internet nahrál svůj první web. Každý web je pro mne umělecké dílo, které může vidět celý svět. Daleko důležitější však je, jaký přinese užitek. Nesmírně mne na tom baví hledání jednoduchých řešení a možností propojení podnikání a online světa internetu.
Proto s týmem skvělých webmasterů vytváříme osobní, podnikatelské a firemní webové stránky s jednoduchou editací. Takové, které kvalitně prezentují služby, projekty a produkty všeho druhu.
Navíc jsem nadšený do online vzdělávání. Rád předávám své zkušenosti na blogu, videích a návodech nebo seminářích.

21 nejčastějších chyb na webu, kvůli kterým působíte neprofesionálně

Objevte nejčastější chyby na webech, které vám zbytečně ubírají na profesionalitě. V PDF ebooku se také dozvíte možnosti a řešení, jak chyby na svém webu napravit.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad.

  • Hodnocení našich služeb
  • OBJEVTE 3 KROKY K

    WEBU, KTERÝ VÁS BUDE KVALITNĚ PREZENTOVAT